اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
» برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران خبر داد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اختلاف قیمت ۷ میلیون تومانی انشعاب برق در شمال و جنوب تهران گفت: سوبسیدی که برای نصب انشعاب برق تهران داده می‌شود ۵۰ درصد است.

به گزارش عصرپرس، سید محمد هاشمی درحاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با بیان اینکه بالا بودن قیمت زمین در تهران از مشکلات اساسی شرکت توزیع برق و همچنین بالا رفتن قیمت کنتور و هزینه انشعاب برق است، گفت:‌ در تهران 17 هزار پست وجود دارد که 12 هزار پست آن زمینی است، پس خرید زمین و نصب تجهیزات در تهران بسیار هزینه ‌بر است.

هاشمی با اشاره به اینکه طول شبکه فشار ضعیف در تهران 12 هزار کیلومتر است، گفت: هزینه انشعاب برق و کنتور در شهر تهران متفاوت است به طوری که از 2.5 میلیون تومان شروع و تا 10.5 میلیون تومان متفاوت است. به طوری که هزینه نصب انشعاب در جنوب تهران 2.5 میلیون و در شمال تهران از 5.5 میلیون تومان شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اینکه این شرکت 23 میلیون تومان به شهرداری بابت دریافت مجوز حفاری هزینه پرداخت می‌کند، گفت:‌ شهرداری تهران اعلام کرده است که 90 درصد شهر تهران باید پست هوایی داشته باشد و باید به سمت پست زمینی حرکت کنیم، اینگونه توزیع شود که هزینه‌های انشعاب بالا می‌رود.

هاشمی با اشاره به اینکه دولت برای قیمت تمام‌شده کنتور و نصب انشعاب به تمام استان‌ها سوبسید ارائه می‌کند، گفت: هزینه تمام‌شده کنتور با هزینه فروش انشعاب متفاوت است، به طوری که سوبسیدی که برای تهران برای انشعاب داده می‌شود 50 درصد است؛ یعنی اگر یک کنتور 32 آمپر 3 میلیون و 400 هزار تومان تمام می‌شود، مبلغی که از متقاضیان دریافت می‌شود 2 میلیون و 400 هزار تومان است.

به گفته وی، تلفات برق در شبکه توزیع تهران حدود 3.6 درصد است که در کشور رتبه اول کمترین هدر رفت و اتلاف در شبکه را به خود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: