اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 06 October 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل سوء مدیریت و عدم استفاده بهینه از ظرفیت ها و سرمایه های کشور در سالهای گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا؛ علی لاریجانی روز پنجشنبه در کنگره 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:: اگر امکانات کشور در گذشته به سمت تولید حرکت می کرد زمینه افزایش صادرات را نیز فراهم می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تولید راه بیفتد صادرات نیز رونق می گیرد اما در گذشته زمینه اینها فراهم نبوده است.

لاریجانی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی چندین قانون راهگشا برای افزایش تولید و صادرات تصویب شده است گفت: جوانان باید واقعیت جامعه شرایط و زمینه های تولید و صادرات را ببینند و به سمت آن حرکت کنند.

وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی بخواهد مولد باشد باید زمینه های کارآفرینی و رشد انسان های کارآفرین را در کشور فراهم کند و دولت در این زمینه نقش مؤثری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه دولت باید زمینه سرمایه گذاری در کشاورزی، صنعت و صادرات را فراهم کند گفت: با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب ستاد اقتصاد مقاومتی به وجود آمده که زیر مجموعه های آن در همه استان های کشور در حال کار و فعالیت است.

وی با بیان اینکه نخستین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد است افزود: این مهم در همه استان های کشور آغاز شده و بانک ها باید در این زمینه کمک کنند چون اینگونه فعالیت ها می تواند شرایط کشور را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس نیز برای رشد و توسعه استان های محروم مصوبه های خوبی دارد که یکی از آنها افزایش سهم استان های محروم از درآمد نفت است.

لاریجانی ادامه داد: سهم 2 درصد از درآمدهای نفتی به تازگی به سه درصد تبدیل شده که هدف آن کمک به استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد است که محروم و دارای منابع و ذخایر نفتی هستند.

لاریجانی به ظرفیت های مهم ایران اشاره کرد و گفت: امنیت مهمترین ظرفیت جمهوری اسلامی است که باید برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم.

**دشمنان نمی توانند با زور و رفتارهای نظامی با ایران صحبت کنند

وی بیان کرد: امنیت کنونی جمهوری اسلامی ایران به دلیل هشت سال دفاع مقدس است که دنیا متوجه شده اگر با این ملت درگیر شود سرانجام خوبی نخواهد داشت.

لاریجانی بیان کرد: در حالی که در دفاع مقدس، همه قدرت های موثر جهان به صدام کمک می کردند اما ایران تنها توانست همه توطئه ها را شکست دهد.

وی عنوان کرد: درس بزرگ دفاع مقدس این بود که دشمنان نمی توانند با زور و رفتارهای نظامی با ایران صحبت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف نهایی بسیاری از توطئه ها و برنامه های غرب در منطقه خاورمیانه را ایران دانست و گفت: حمله به عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله نیز با هدف شکست ایران صورت گرفت اما هیچ یک از آن طرح ها نتوانست آنها را به هدفشان برساند.

لاریجانی ادامه داد: اسنادی وجود دارد که هدف نهایی آنها از این جنگ ها و توطئه در خاورمیانه جدید و جنگهای تروریستی کنونی منطقه، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: آنها در دفاع مقدس فهمیدند نمی توانند به طور مستقیم با ایران درگیر شوند و این به خاطر از خودگذشتگی شهدا و خانواده های آنان است.

وی ادامه داد: آینده سیاسی و اجتماعی ایران روشن است چون ریشه های فرهنگی عمیقی دارد و علاقه مردم به اهل بیت سبب این اتحاد شده است.

** ولایت فقیه ستون استوار ایران است

وی یکی دیگر از ظرفیت های مهم ایران را تاثیرگذاری روحانیت، مرجعیت و به ویژه مقام معظم رهبری دانست و گفت: این کشور با داشتن ولایت فقیه از ثبات خوبی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران در دوره امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای دچار فراز و فرودهای زیادی شده بود اما نقش محوری ولایت فقیه توانست مشکلات را حل کند.

لاریجانی گفت: ولایت فقیه ستون استواری برای کشور است و به همین دلیل دشمنان به صورت مرتب این ستون را هدف حمله های خود قرار می دهند.

وی افزود: رهبری در مسائل حساس کشور وارد می شود و از این راه به پیشرفت کشور کمک می کند.

لاریجانی عنوان کرد: اگر حمایت های رهبر فرزانه انقلاب نبود پیشرفت های هسته ای ایران به موقعیت کنونی نمی رسید چون فشار بسیار سنگینی بر سیاستمداران کشور برای بازگشتن از این راه وجود داشت.

وی بیان کرد: رهبری در بحران های منطقه ای نیز ورود پیدا کرد و سبب عظمت و عزت کنونی ایران شده است.

لاریجانی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نیز با پیگیری ایشان در حال جلو رفتن است که می تواند ضعف ایران در مسائل اقتصادی را جبران کند.

وی تصریح کرد: بنابراین نقش رهبری هم عامل ثبات و امنیت کشور و هم سبب رفع مشکلات خارجی و داخلی شده است.

** میدان جنگ امروز اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم ایران بهترین استفاده را از وضعیت کنونی، ظرفیت ها و امنیت مثال زدنی آن در این منطقه پر آشوب ببرد باید مسئولان با روحیه خدمت گذاری دنبال حل مشکلات باشند.

لاریجانی عنوان کرد: نقطه ضعف ایران در اقتصاد است که باید همه تلاش کنیم این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

** مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز برای ایران ایستادگی کردند

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بدون تردید مردم این استان نقش بی بدیلی در برخی از خط شکنی های دفاع مقدس داشتند.

لاریجانی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به ایران دوستی مشهور بودند و در تاریخ جمهوری اسلامی ایستادگی های بسیاری داشتند.

وی عنوان کرد: علاقه این مردم به روحانیت و اهل بیت از دیگر ویژگی های این مردم است که شواهد زیادی نیز در گذشته تاریخی آن وجود دارد.

لاریجانی بیان کرد: این استان ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می کند به توسعه این استان کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت و سخنرانی در روز پایانی کنگره سرداران و یکهزارو 880 شهید کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرده است.

نخستین کنگره سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد از روز یکشنبه یازدهم مهرماه آغاز شده و امروز به پایان می رسد.

کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکهزار و 880 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: