اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
مديرعامل توزيع برق البرز در برنامه فاز مثبت:
مديرعامل توزيع برق البرز با اشاره به جايگاه چهاردهم ايران در ظرفيت نصب شده نيروگاهي، گفت: متاسفانه با وجود آنكه در حوزه تامين و توليد برق كارهاي ارزنده اي انجام شده است، اما در حوزه مصرف بسيار عقب هستيم و بايد موثرتر عمل كنيم.

در حوزه مصرف برق بايد موثرتر عمل كنيمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، ناصر اسکندری مديرعامل توزيع برق البرز در برنامه فاز مثبت با بیان این مطلب افزود: بايد نگاه ها و الگوهايمان را نسبت به مصرف برق تغيير دهيم.

اسكندري با بيان اين كه تا پيش از اين برق را به عنوان خدمتي دولتي مي دانستند، افزود: برق يك كالاي با ارزش است چرا كه براي توليد آن از منابع طبيعي مانند سوخت هاي فسيلي استفاده مي كنيم و همين منابع داراي ارزش هستند و ثروت ودارايي يك كشور محسوب مي شوند.

وي با اشاره به اين كه مصرف سوخت هاي فسيلي در هر كاري و از جمله در زمينه توليد برق باعث انتشار گازهاي منواكسيد كربن و دي اكسيد كربن مي شود، خاطرنشان ساخت: اين گازها باعث آلودگي هوا مي شود و از اين روست كه هرچه در مصرف انرژي الگوهاي بهتري را در نظر داشته باشيم و انرژي را درست مصرف كنيم، به حفظ محيط زيست و آب و هوا كمك كرده ايم.

مديرعامل توزيع برق البرز استفاده از انرژي هاي را حركتي پرشتاب در وزارت نيرو دانست و اظهار اميدواري كرد: اين روند بتواند با سرعت بيشتري ادامه يابد.

اسكندري همچنين فرا رسيدن فصل گرما، را مورد اشاره قرار داد و افزود: با افزايش دماي هوا، مصرف برق نيز افزايش مي يابد كه نيازمند مراقبت و توجه بيشتري از سوي مشتركان است.

وي به همه مردم توصيه كرد: با استفاده نكردن از وسايل پرمصرفي مانند اتو، لباسشويي، ظرفشويي در ساعت هاي گرم روز، مي توان در مصرف بهينه برق و كاهش هزينه هاي خانوار كوشيد.

برپايه اين گزارش، برنامه فاز مثبت كه با مشاركت شركت توانير و شبكه سوم سيما تهيه شده است، با هدف فرهنگ سازي در مصرف برق و كنترل پيك بار تابستان امسال، ساعت 17 روزهاي زوج پخش مي شود.

روابط عمومي شركت توانير از مخاطبان درخواست كرده است تا ديدگاه هاي خود را از طريق سامانه پيامكي 1000480480 با سازندگان اين برنامه در ميان بگذارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: