اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 10 August 2015
معاون سازمان صنایع کوچک:
معاون سازمان صنایع کوچک کشور گفت: مسئله کم‌آبی در آمایش صنعتی کشور به عنوان مقوله‌ای اساسی به شمار می‌رود با وجود این کمتر از ۳ درصد آب به مصارف صنعتی می‌رسد.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به درنظر گرفتن موضوع کم‌آبی در آمایش صنعتی کشور گفت: این سازمان در جهت بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و کاهش هدر رفت آن تلاش می‌کند و اقداماتی برای کاهش مصرف و تولید دوباره آب از فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی که در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه صنعتی شهرک صنعتی کاویان سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: کمتر از ۳ درصد آب به مصارف صنعتی می‌رسد ولی بیش از ۵۰ درصد از درآمد وزارت نیرو از زیرساخت‌های صنعتی است.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد صادرات و اشتغال کشورهای دنیا در حوزه صنایع کوچک است،‌ اظهار کرد: توسعه صنایع کوچک برای رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود ولی باید به حلقه‌های بالاتر و صنایع بزرگ متصل باشند.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک در کشور در سال 1343 شکل گرفته است، اظهار داشت: ساماندهی صنایع و کسب و کارها در موقعیت جغرافیایی کشور و حمایت از صنایع کوچک از وظایف اساسی این سازمان است و تاکنون ۷۵۸ شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

وی بحث توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به عنوان یک رکن اساسی در ایجاد شهرک‌های کوچک دانست و افزود: امروزه پساب‌های تصفیه‌خانه‌های کشور از استانداردها و تکنولوژی‌های لازم برخوردار است و تاکنون ۱۴۵ متر مکعب از واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۸۵ تصفیه‌خانه در حال ساخت وجود دارد.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور با بیان اینکه باید بخشی از کمبودهای بخش صنعت را با مشارکت‌دهی بخش خصوصی برطرف کرد، گفت: تعداد ۱۶۲ تصفیه‌خانه در کشور تاکنون ایجاد شدند که روزانه تصفیه حجم ۱۴۵ هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی را انجام می‌دهند و ۷ هزار هکتار فضای سبز برای رفع مشکلات آلودگی هوا در این نقاط احداث شده است.

سلیمانی توزیع عادلانه ثروت را به عنوان یکی از مزیت‌های صنایع کوچک دانست و افزود: تعداد ۸۱ هزار واحد کوچک صنعتی در کشور وجود دارد در حالی که این واحدها قادر به تطبیق در برابر مشکلات هستند ولی نوسانات اقتصادی تأثیر بسزایی بر آنها دارد و لذا نیاز به حمایت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: