اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 17 May 2018
نماینده ایران؛
رئیس گروه هماهنگی دستگاه های اجرایی معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری گفت: تلاش های دولت برای ارتقای شاخص های توسعه مانند آموزش عمومی، آموزش عالی، بهداشت روان و کار آفرینی و اشتغالزایی در حوزه زنان برای دستیابی به بهبود رتبه شاخص رقابت پذیری زنان ایران موثر بوده است.

تلاش های دولت عامل بهبود شاخص رقابت پذیری زنان است

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا 'نسا نویری' روز پنجشنبه در مجمع عالی زنان سازمان همکاری شانگهای در پکن افزود: بر اساس آخرین گزارش انتشار یافته مجمع جهانی اقتصاد در سال 2017 - 2018 ، ایران در شاخص رقابت پذیری کشورهای جهانی 7 پله جهش داشته است به طوری که رتبه ایران از 76 در سال گذشته به 69 از میان 137 کشور مورد بررسی ارتقا یافته است.

وی گفت: ارتقا 7 پله ای شاخص رقابت پذیری ایران، حاصل تلاش گام به گام و همفکری و همکاری تنگاتنگ زنان و مردان ایرانی است.

به گفته وی در این راستا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان بخشی از دولت در وی گفت: رصدگیری و شناسایی وضعیت اشتغال زنان با هدف شناسایی وضع موجود، پتانسیل های بالقوه و شناسایی فرصت ها برای اشتغال زنان خصوصا در مناطق کمتر توسعه، سیاستگذاری در حوزه ارتقا وضعیت استغال زنان و سیاستگذاری برای بهره مندی نظام اداری کشور از زنان توانمند از جمله این اقدامات است.

به گفته وی توسعه و ساماندهی طرح های علمی و پژوهشی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، برنامه ریزی در راستای افزایش مشارکت اقتصادی و بهبود وضعیت شغلی آنان، توسعه کسب و کار و ارتقای توانایی ها و مهارت های زنان، ایجاد زمینه های دسترسی زنان کارآفرین به منابع مالی از دیگر این اقدامات است.

به گفته وی ایجاد زمینه های دسترسی زنان تولید کننده و کارآفرین به بازار فروش محصولات، حمایت از طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی سازمان های مردم نهاد، حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و افزایش خودباوری و اعتماد در زنان از طریق برگزاری همایش ها و مراسم تقدیر و تجلیل از آنان از دیگر این اقدامات است.

نخستین مجمع عالی زنان سازمان همکاری شانگهای به مدت سه روز با حضور هیاتی از ایران در پکن در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: