اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 29 September 2016
وزیر بهداشت در حاشیه امضای پروتکل GMP در مسکو:
وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی در حاشیه امضای پروتکل GMP و اسناد همکاری های بخش خصوصی در زمینه دارو, فناوری, واکسن و تجهیزات پزشکی در مسکو گفت: نگاه رهبران دو کشور ایران و روسیه در ارتقا همکاری ها در همه سطوح است.

به گزارش عصرپرس به نقل ازوبدا, دکتر سید حسن هاشمی در خصوص سندهایی که بین دو کشور ایران و روسیه امضا شد, گفت: هموار شدن مسیر در راستای این پروتکل ها به همت همکاران ما در ایران بستگی دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که دولت روسیه و دوستانی که در بخش خصوصی روسیه هستند به شدت علاقمند به توسعه روابط هستند و در حوزه های علمی و انتقال تکنولوژی به خصوص در زمینه تولید دارو بنای بر کمک دارند, افزود: مهم اینست که طرف های ایرانی و همچنین دانشگاه ها و مرکز تحقیقاتی ما باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را بکنند .

دکتر هاشمی با ذکر این مطلب که بازار 30 میلیارد دلاری دارو در روسیه بسیار مهم است و چیزی نزدیک به 7 برابر بازار دارویی ما در ایران است , افزود: باید از این فرصت که تکرار شدنی هم نیست, استفاده کرد. همچنین برای شرکت های ایرانی بسیار خوب است که بتوانند به خارج از مرزها بروند و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های روسی در روسیه بکنند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: استفاده از این فرصت ها علاوه بر این که سودش برای ایرانیان و ارتقای کیفیت تولیدات است در عین حال ارزآوری برای کشور می کند.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: مراکز علمی روسیه به خصوص در علوم پایه توانمندی های بسیار بالایی دارند که با توجه به نگاه رهبران دو کشور که ارتقای همکاری ها در همه سطوح است , امیدواریم که مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ما از این ظرفیت حداکثر استفاده را کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: