اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 10 August 2015
فرماندار کرمانشاه خبر داد:
فرماندار شهرستان کرمانشاه در نخستین جلسه کمیته بحران آب در فرمانداری کرمانشاه با اشاره به پدیده خشکیدن ناگهانی دریاچه طاقبستان، گفت: کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی را علت اصلی این پدیده اعلام کردند.

فضل‌الله رنجبر در این جلسه بر ضرورت تشکیل کمپین حمایت از آب در این شهرستان تأکید کرد و گفت: علل خشکیدگی دریاچه طاقبستان در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: چند وقت پیش اعلام کردیم که بحران کم‌آبی در کرمانشاه جدی است، اما مسئولان توجهی نکردند.

وی با اشاره به پدیده خشکیدن ناگهانی دریاچه طاقبستان، متذکر شد: کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای در بازدید اولیه از این موضوع کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی را علت اصلی این پدیده اعلام کردند.

رنجبر طاقبستان را میراث و سرمایه ملی کشور عنوان کرد و بیان داشت: تنها طاقبستان نیست و سراب‌های دیگر استان نیز در معرض خشکیدگی قرار دارند.

وی به اظهارنظرهای برخی مسئولان استان در مورد دلایل خشکیدگی این سراب که چاه‌های غیرمجاز را دلیل اصلی ذکر می‌کنند اشاره کرد و ادامه داد: نباید عجولانه تصمیم گرفت و باید اجازه داد تا موضوع را کارشناسان بررسی کنند.

فرماندار کرمانشاه کاهش ۴۶ درصدی بارندگی‌ها در شهر کرمانشاه طی سال آبی امسال را یادآور شد و گفت: دمای هوا در ماه‌های اخیر به ۴۷ درجه نیز رسیده بود که در این موضوع بی‌تأثیر نیست.


برچسب ها
کرمانشاه ، طاقبستان
نام:
ایمیل:
* نظر: