اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - 20 April 2018
اسماعیل بیگ محمدی
رئیس مجمع آزادگان دفاع مقدس کشور باتاکید بر نقش آزادگان سرافراز در هشت سال دفاع مقدس، یکی از اهداف مجمع را حمایت از آزادگان سرافراز کشور و احقاق حقوق آنان برشمرد و گفت : شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس سه رکن اصلی از 8 سال جنگ تحمیلی را تشکیل می‌دهند که با تاریخ دفاع مقدس ما گره خورده‌اند.

مجمع آزادگان دفاع مقدس برای احقاق حقوق آزادگان تاسیس شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس: نخستین همایش هم اندیشی مجمع آزادگان دفاع مقدس کشوربا حضور اعضای شورای سیاست گذاری مجمع و دیگر دلاورمردان ایران زمین که فارغ از دنیا در جبهه های جنوب و غرب، در سنگرها، آرپی جی به دست و بی سیم بر دوش، از سیم های خاردار و میدان های مین گذشتند، شهادت آرزویشان بود، جانبازی را آموختند و طعم تلخ اسارت را تجربه کردند با هدف تجدید میثاق با ولایت فقیه و ملت شریف ایران و همچنین احقاق حقوق رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که به فراموشی سپرده شده اند ، برگزار شد .

اسماعیل بیگ محمدی رئیس مجمع آزادگان دفاع مقدس کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت ایثارگران ، از آزادگان بعنوان پیام آوران انقلاب و حافظان وطن یاد کرد و گفت : آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در میان کینه توزی دشمنان و تلخ کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال وطن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

وی افزود : این غیور مردان همان طور که در عرصه میدان جنگ، دلیرانه از کیان خود دفاع کردند، در هنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند.

آنچه در اردوگاه های رژیم بعث عراق بر اسیران سرافراز ایران گذشت و صبر و استقامت مظلومانه که مبتنی بر آموزه های اسلامی بود، جلوه بزرگی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تثبیت ارزش های متعالی دینی و ملی در میان جوانان است و نمادی از درک و شعور ملتی به‌پا خاسته در برابر تجاوز و استکبار است.

بیگ محمدی یکی از اهداف مجمع را حمایت از آزادگان سرافراز کشور و احقاق حقوق آنان برشمرد و گفت : شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس سه رکن اصلی از 8 سال جنگ تحمیلی را تشکیل می‌دهند که با تاریخ دفاع مقدس ما گره خورده‌اند. در این میان، آزادگان به عنوان یکی از ارکان این معرکه مهجور مانده و مورد کم‌توجهی واقع شده‌اند. این کم‌توجهی هم از جانب مسئولان و نهادهای ذیربط بوده است و هم از جانب مردم. گاهی اوقات در یاد کردن سال‌های دفاع مقدس حتی اسمی هم از آن‌ها برده نمی‌شود. این کم‌توجهی دامنگیر امکانات مربوط به آزادگان و بی‌مهری نسبت به مشکلات متعددشان نیز شده است.

بنابراین ما بر آن شدیم که مجمع آزادگان دفاع مقدس کشور را تاسیس کرده و از این طریق مسائل و مشکلات آزادگان عزیز را شناسایی و حل نموده و این امر مستلزم همکاری و حمایت مسئولین کشور از جمله دولت ، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها و سازمان ها و ملت شریف کشورمان است .

 خبرنگار: پویامرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: