اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 29 September 2016
درجلسه شورای اداری استان قزوین
رییس جمهور گفت: یکی از راه های توسعه، رونق و ایجاد اشتغال جوانان توجه به موضوع گردشگری است.

به گزارش عصرپرس، روحانی در پایان سفر به استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برخی واحدهای تولیدی کاملا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و دولت برای فعال کردن این واحدها تلاش و تسهیلات مختلفی را اختصاص داده است.

روحانی افزود: استاندار قزوین قول داده اند تا پایان امسال 1000 واحد تولیدی فعال شوند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای سال جاری به استان قزوین اختصاص یافته است 36 درصد بیشتر از گذشته بوده است.

روحانی با بیان اینکه "باید جاذبه های استان قزوین را بیشتر کنیم" افزود: استعداد فراوان و جاذبه های زیادی در استان قزوین برای جذب گردشگر وجود دارد ولی جاذبه طبیعی به تنهایی نمی تواند گردشگر را جذب کند و باید بتوانیم اقامت و ماندگاری گردشگر را در استان بیشتر کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: یکی از راه های توسعه، رونق و ایجاد اشتغال جوانان توجه به موضوع گردشگری است.

روحانی گفت: دین ما طریقه وسطی، امت ما نیز امت وسط است و مسیر ما هم نه تنها در سیاست بلکه در اندیشه و تفکر و نگاه به داخل و خارج نیز باید مبتنی بر اعتدال باشد.

وی با قدردانی و ابراز خرسندی از میهمان نوازی و استقبال گرم مردم از نماینده ملت، اظهارکرد: بحمدالله هماهنگی و رفاقت خوبی بین مسئولان استان وجود دارد، زیرا هرچه تعامل بیشتر شود، توسعه استان بیشتر خواهد بود.

**رقابت های حزبی محترم است اما نباید به دعواهای بی نتیجه کشیده شود

روحانی خاطرنشان کرد: رقابت های حزبی در چارچوب قانون، در زمان خود و با مراعات اخلاق دینی و اسلامی محترم است، اما نباید این رقابت ها به تنازع و دعواهای بی نتیجه کشیده شود.

وی ادامه داد: مردم از ما تنازع نمی خواهند، بلکه پیشرفت، تعالی خود و فرزندان، شهر، استان و کشور را می خواهند.

رییس جمهور گفت: تجربه من چه در سال های قبل و چه بعد از انقلاب اینست که برای سعادت دنیوی و اخروی راهی جز اعتدال وجود ندارد.

روحانی خاطرنشان کرد: باید مسیر ما چه در بحث سیاست داخلی و چه سیاست خارجی مسیر اعتدال باشد و با دشمن و خائن دانستن تمام جهان و عدم ارتباط و قهر با دنیا، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.

وی گفت: رونق سرمایه گذاری، واردات و صادرات، صنعت گردشگری و فناوری در گرو ارتباط با جهان پیرامونی است و نمی توان همه چیز را تجربه و از صفر شروع کنیم، مگر در فناوری هسته ای از صفر شروع کردیم؟

رئیس جمهوراضافه کرد: در جریان غنی سازی و صنعت هسته ای با مهندسی معکوس به زنجیره ای دست یافتیم که دنیا در برابر دانش متخصصان ما سر فرود آورد.

روحانی ادامه داد: اروپا هم علم و دانش را از ایران و دانشگاه های جهان اسلام از جمله بغداد، جندی شاپور، مرو و سمرقند فرا گرفت و اکنون به توسعه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توهم نمی توان زندگی کرد و البته ساده لوح نیز نیاید بود و در نباید در برابر کشورهای دنیا فکر کنیم که همه خیر ما را می خواهند و دوست ما هستند.

رییس جمهور افزود: اگر روبروی هم بایستیم و هرکدام پیروزی جناح و حزب خود را بعنوان هدف بخواهیم، شکست خواهیم خورد، زیرا معتقدیم پیروزی اسلام و دین مهم است و حزب و جناح ها ذیل آنهاست و پیگیری هدفی بجز خدمت به فرهنگ و اسلام، جز وزر و وبال، چیزی نخواهد داشت.

برچسب ها
روحانی ، نشست خبری ، قزوین
نام:
ایمیل:
* نظر: