اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 29 September 2016
روحانی:
رییس‌ جمهوربا تأکید بر اینکه هیچ کشوری با انزوا نمی‌تواند به جایگاه مطلوب پیشرفت و توسعه برسد، اظهار داشت: مهمترین اقدام دولت در سه سال گذشته، ایجاد آرامش در فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و روابط خارجی بوده است.

به گزارش عصرپرس، حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست سرمایه گذاری و توسعه استان قزوین که در سالن اجتماعات سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، افزود: مهمترین هدف دولت یازدهم از برجام آن بود که ضمن شکستن تحریم های ظالمانه، زمینه را برای سرمایه گذاری، ارتباطات تجاری، صادرات کالا و خدمات و گردشگری آماده کند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم قزوین اظهارکرد: استان قزوین به لحاظ تاریخی؛ فرهنگی و گستره جغرافیایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در برهه ای از تاریخ نیز مرکز ایران شناخته می شده است.

رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: قزوین محور اصلی ارتباطی مرکز با غرب و شمال کشور است که باید از ظرفیت های موجود در آن بهره برداری های لازم به عمل آید.

روحانی ادامه داد: دولت در سال های گذشته تلاش کرد موانع پیش پای سرمایه گذاران و فعالیت اقتصادی را بردارد و در مذاکره با کشورهای خارجی به این مهم دست یافته است.

وی با اشاره به حدیث نبوی 'اطلبوا العلم ولو بالصین' گفت: علم به علم آموزی اهمیت دهیم ولو در نزد دیگران باشد، آنچنان که آنها ابتدا از ما آموختند و دانش ما را به کشور خود منتقل ساختند .

روحانی در ادامه بیان کرد: مهمترین هدف دولت از اجرای برجام فراهم ساختن زمینه برای سرمایه گذاری، افزایش ارتباطات تجاری، صادرات کالا، خدمات و گردشگری در کشور بود که اکنون تقریبا این زمینه فراهم شده است.

رئیس جمهوردر ادامه تصریح کرد: برخی می گفتند امکان ندارد مذاکرات برجام به نتیجه برسد و برجام هیچ اثر و خاصیتی نخواهد داشت، ولی اکنون با پذیرش نتیجه و فرصت ها و نتایج برجام، مدعی هستند که چرا تاثیر برجام اندک است!.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه های بسیاری در سطح جهان امضا می شود ولی یکی روزه تاثیر آنها را نمی توان مشاهده کرد، افزود: با اینکه زمان بسیاری از جنگ ایران و عراق گذشته است ولی هنوز برخی از مسائل ما با کشور عراق حل نشده است.

روحانی ادامه داد: زمانی امام راحل، ایستادگی و مقاومت را تنها راهکار و صلاح کشور تشخیص می داد و با فاصله اندکی نیز به آتش بس و پایان جنگ امر فرمود.

وی با بیان اینکه بنا نیست ما تا قیامت با جهان اختلاف و جنگ داشته باشیم و اگر دو شهر و دو کشور با هم اختلاف دارند آیا باید تا قیامت این جنگ و اختلاف ادامه یابد، افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص) و امیر مومنان (ع) نیز جنگ وجود داشت و یکی از افتخارات اسلام و پیامبر این بود که دعوای سالیان دراز دو قبیله اوس و خزرج را حل کرد و به پایان رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید با حواس جمع، رفتار منطقی و هوشیارانه به منافع ملی توجه کنیم گفت: در این مذاکرات هرچند سود صد در صدی به دست نیامده است، ولی با محاسبه می توان اذعان کرد که در کل سود کرده ایم.

روحانی افزود: ما نمی خواهیم به سبک دولت گذشته برای همدیگر اعلامیه بخوانیم که در این صورت این روش تا قیامت هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه هدف از توافق و مذاکره، باز کردن فضا بود افزود: کل فعالیت های دولت در سه سال گذشته در دو کار ایجاد آرامش در فضای اقتصادی، اجتماعی و ثبات بازار و همچنین ایجاد گشایش در روابط داخلی و خارجی توسط برجام بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال های گذشته به دلیل تورم افسار گسیخته و تحریم های ظالمانه هیچ سرمایه گذاری در کشور حاضر نمی شد و مردم نیز در بازار خرید و فروش کالا با وضعیت بی ثبات مواجه بودند.

روحانی ادامه داد: ما با اجرای برجام به دنبال ایجاد گشایش در روابط داخلی و خارجی کشور بودیم و امروزه با اجرای برجام بسیاری از صاحب نظران ، این اتفاق بزرگ را گشاینده بسیاری از امور کشور اعلام می کنند.

روحانی افزود: طرف های مذاکره کننده با ما قدرت های بزرگ دنیا هستند و ما در این مذاکرات تنها در خصوص پرونده هسته ای ایران مذاکره کرده ایم و مابقی مسائل باقی مانده نیز باید به مرور حل و فصل شود.

وی با اشاره به پیشتازی ایران در مبارزه با تروریسم و پولشوئی افزود: متاسفانه برخی به مخالفت با FATF برخاسته و آن را نجس اعلام می کنند درحالیکه ما به دنبال اجرای قانون خود و مبارزه با تروریسم هستیم تا گروهک های تروریستی مانند داعش و غیره نتوانند به انتقال پول و وجه به فعالیت بپردازند.

روحانی با بیان اینکه بسیاری تلاش ما را برای بسته شدن پرونده هسته ای، آب در هاون کوبیدن و ساده لوحانه می دانستند، افزود: ما نه بمب هسته ای و نه هدف ساختن و استفاده از آن را داشتیم، اما کشورهای خارجی به ما تهمت می زدند که شما در حال ساخت بمب در گوشه ای از کشور هستید و امروزه آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده گذشته ایران را به طور کامل بست و ما در یک مبارزه سیاسی به پیروزی دست یافتیم.

وی ادامه داد: دولت تلاش می کند در کنار آرامش، گشایشی فراهم کند تا مردم، سرمایه گذاران، کارآفرینان و تجار بتوانند با خیالی آسوده برای فرزندان و آیندگان این مرز و بوم سرمایه گذاری و تلاش کنند.

روحانی ادامه داد: دولت برای نوسازی ناوگان هوایی کشور با هدف تحرک گردشگری در کشور و افزایش آسایش مردم در تلاش است و گویا برخی از راحتی مردم ناراحت هستند و به نوسازی ناوگان هوایی اعتراض دارند.

وی ادامه داد: در خصوص آب نیز در سراسر کشور مشکلی اساسی داریم و متاسفانه به هشدارهای قبلی در خصوص آب و محیط زیست توجه نمی شده و اکنون ما باید تاوان آن را پرداخت کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به منابع محدود کشور ادامه داد: حدود 90 درصد آب مصرفی، در بخش کشاورزی استفاده می شود که باید با بهره گیری از تکنولوژی های جدید و سیستم های آبیاری نوین، مصرف آب را در بخش کشاورزی بهینه کرد.

روحانی در خصوص انتقال آب سد طالقان گفت: انتقال آب این سد به یک سرمایه گذاری عظیم در حدود 630 میلیارد تومان نیاز دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاه های اجرائی در این زمینه گام های لازم برداشته شود.

رئیس جمهور در سی ویکمین سفر استانی هیات دولت و کاروان تدبیر و امید به استان قزوین سفر کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: