اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 26 September 2016
رییس مجلس ملی سوریه:
رییس مجلس ملی سوریه گفت: از مقام معظم رهبری که مواضع محکمی را در دفاع از سوریه و امت اسلام در سراسر جهان اتخاذ می کنند تقدیر وتشکر می کنم و همیشه این دیدگاه ها موجب قوت و آرامش ملت سوریه بوده است.

هدیه عباس روز دوشنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موضع رهبر معظم انقلاب پایه و اساس و نقش بسزایی در مقاومت و پایداری ملت سوریه داشت.

وی یادآور شد: همچنین توسط شما درودهای بشار اسد را به رییس جمهوری ایران آقای روحانی می رسانیم.

رییس مجلس سوریه با بیان این که به خاطر حمایت های همه جانبه شما از دولت و ملت سوریه تشکر می کنم گفت: ما به عنوان ملت و ارتش، توان مقاومت را بدون حمایت شما در مقابل حمله ای که توسط 80 کشور صورت گرفته است ، نداشتیم.

هدیه عباس با بیان این که وحشیانه ترین اقدامات علیه ما اجرا می شود افزود: دشمنان ما تروریسم را به شکل قالب های دیگری هم علیه ما اعمال می کنند مانند زمانی که ما را تحریم اقتصادی می کنند یا ما را از حضور در محافل بین المللی منع می کنند؛ آیا این ، تروریسم نیست؟

وی یادآور شد: ما خدمت شما رسیدیم که اعلام کنیم جنگ و مقاومت ما در برابر تروریسم بین المللی و تروریست های تکفیری به رهبری آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه به خصوصا عربستان و قطر و همچنین کشور ترکیه است.

رییس مجلس سوریه افزود: امروزه آمریکا تنها حامی تروریسم نیست بلکه خودش در این اقدامات تروریستی سهیم و شریک است. بمباران هوایی ارتش سوریه بهترین مدعا و دلیل این مساله است.

وی در ادامه یادآور شد: امروز یکی از دیدارهای مهمی را که با موضوع تروریسمی که از چند سال پیش تاکنون از سوی 80 کشور علیه سوریه وجود دارد داشتیم.

رییس مجلس سوریه با بیان این که امروز حامیان تروریست ها یعنی آمریکا و اسراییل وارد اقدامات مستقیم تروریستی شده اند گفت: ما به آنها می گوییم پیروز خواهیم شد و هم اکنون هم پیروزی های بزرگی در تمامی استانهای سوریه به ویژه استان حلب رقم زدیم.

وی یادآور شد: ما انشاالله پیروز خواهیم شد و با هم این پیروزی بزرگ را جشن خواهیم گرفت.

هدیه عباس ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر دعوت از وی، اظهار داشت: گفت و گوهای ثمربخشی تاکنون با مقامات ایرانی انجام دادم که این گفت و گوها در پیروزی دولت و ملت و ارتش سوریه در برابر تروریست ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: ما اکنون دو راه نظامی و سیاسی را دنبال می کنیم. در عین حال که اقدامات نظامی را دنبال می کنیم ، در کنار آن اقدامات سیاسی را جهت آشتی یا مصالحه پیگیر هستیم.

رییس مجلس سوریه گفت: از صمیم قلب از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های آنها از دولت و ملت سوریه در همه زمینه ها تشکر می کنم. این حمایت ها پایداری ما را تحکیم خواهد بخشید.

هدیه عباس افزود: باید اعلام کنیم این پایداری که در سوریه صورت گرفته است به خاطر حمایت های کریمانه ایران است. در حقیقت پیروزی های بزرگی که امروز رقم زده می شود به خاطر حمایت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران و همچنین دوستان ما در روسیه است.

وی گفت: ما از ایران می خواهیم که حمایت های خود را در همه زمینه ها افزایش دهد تا این پیروزی را تحقق ببخشیم ؛ بنابراین به حمایت های بیشتر از ایران امیدواریم.

رییس مجلس سوریه یادآور شد: از دوستان روسی خود هم که از ما در این جنگ ظالمانه حمایت می کنند، تشکر می کنم .

وی در ادامه گفت: به تمامی جهانیان می گوییم که ما یک کشور با حاکمیت هستیم. ملت ، رییس جمهوری منتخب خود را دوست دارد و رییس جمهور نیز ملت خود را ؛ بنابراین ما پیروز خواهیم بود و تنها ملت عربی سوریه، آینده خود را رقم خواهد زد.

رییس مجلس سوریه تاکید کرد: با تمامی امکاناتی که داریم از میهن، دولت و ملت خود تا تحقق پیروزی دفاع خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: