اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 11 March 2018
در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران؛
وزیر ارشادگفت: در بازی سازی رتبه نخست منطقه هستیم و این نشان‌دهنده آن است که ما می‌توانیم این مسیر را در یک رقابت وسیع‌تر و جدی‌تر پیگیری کنیم.

رتبه نخست ایران در منطقه در بازی سازی

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما، سید عباس صالحی در هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: تحولاتی که در حوزه نرم افزاری بازی‌های رایانه‌ای به وقوع پیوسته است، تا حدی گسترده، سریع و چشمگیر بوده است که خیره کننده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف بازی‌ها افزود: بازی‌ها ابتدا با هدف سرگرمی شروع شدند؛ اما اکنون اهداف جدی‌ای در حوزه‌های آموزش، بهداشت، ورزش، درمان، دین، سیاست و فرهنگ پیدا کرده اند.

صالحی تاکید کرد: دیگر بازی، بازی نیست، بازی جدی است، اکنون تعداد بازیگران زیاد شده است، در سال ۸۹ در ایران ۱۶ میلیون بازیگر داشتیم، در سال ۹۴، ۲۳ میلیون بازیگر داشتیم.

وی با بیان اینکه میانگین سنی بازیگران دیگر کودکان و نوجوانان نیستند، افزود: میانگین سنی بازیگران در سال ۸۹، ۱۳ سال بود، اما در سال ۹۴، ۲۱ سال است و در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا میانگین سنی بازیگران ۳۵ سال است، دیگر بازی فقط برای کودکان و نوجوانان نیست و ما انسان‌ها همه در حال بازی کردن هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۶۷ درصد از بازیگران در ایران مرد و ۳۳ درصد زن هستند.

صالحی افزود: بازی زندگی ما را فراگرفته است، همانگونه که دیگر فضای مجازی، فضای مجازی نیست بلکه واقعی‌تر از فضای حقیقی است، بازی نیز دیگر بازی نیست، با این نگاه بازی سازان را باید جدی گرفت، زیرا دیگر در حاشیه زندگی حرکت نمی‌کنند بلکه در متن زندگی هستند.

وی گفت: خوشبختانه روند بازی سازی در ایران پیشرفت‌های خوبی داشته است، تولیدات موجود نشان دهنده این موضوع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر در افق چشم انداز ۲۰ ساله در بسیاری از حوزه‌ها یا حداقل در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه دست نیافته ایم و هنوز کار داریم تا برسیم؛ اما در بازی سازی رتبه نخست منطقه هستیم و این نشاندهنده آن است که ما می‌توانیم این مسیر را در یک رقابت وسیع‌تر و جدی‌تر پیگیری کنیم.

صالحی گفت: باید برای فراهم کردن بسترها در این عرصه تلاش کنیم تا سهم بازی‌های داخلی را افزایش دهیم، همچنین سهم خود را  از بازار‌های جهانی بازی ارتقا دهیم و توانمندی‌های خودمان را افزایش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بازی را با هویت خودمان بسازیم، زیرا بازی جدی است، وقتی از هویت و بومی سازی صحبت می‌کنیم به معنای تکرار گذشته نیست، گذشته‌ها تکرارشدنی نیستند، بلکه منظور آن است که گذشته را نوخوانی کنیم، به زمان حال بیاوریم و به آینده ببریم.

صالحی گفت: در واقع باید قصه‌های خودمان را بازخوانی مدرن کنیم، کلیله و دمنه و شاهنامه را دوباره بخوانیم و قصه‌ها را بار دیگر مرور کنیم، می‌توان برای آن‌ها، قصه‌های جدید و بازی‌های جدید خلق کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: