اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 05 March 2018
موانع توسعه و رشد بهره‌وری در اقتصاد کشور؛
دبیر علمی همایش جایزه بهره وری معادن گفت: سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی با وجود تکالیف برنامه ششم قابل ملاحظه نیست.

سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی قابل ملاحظه نیست

به گزارش عصرپرس، شمس الدين سياسي راد در پنجمين همايش جايزه بهره وري معادن و صنايع معدني ايران افزود: افزايش شاخص هاي بهره وري نيازمند تغيير فضاي کسب و کار و به تبع آن همه فعاليت هاي بالادستي از جمله معادن و صنايع معدني است.

وي گفت: افزايش قيمت نفت در سال هاي نه چندان دور و تزريق بي مهاباي آن به اقتصاد کشور نه تنها باعث رشد بهره وري و افزايش توليد ناخالص ملي نشده است بلکه بيماري هلندي را براي اقتصاد ملي به همراه داشته است.

دبير علمي همايش جايزه بهره وري معادن و صنايع معدني ايران افزود: بي ثباتي نرخ ارز و رشد سه برابري نرخ آن، تحريم هاي ظالمانه، بي ثباتي در قيمت نفت و کاهش قيمت مواد و محصولات معدني در سال هاي اخير از ديگر عواملي است که مانع از توسعه و رشد بهره وري در اقتصاد کشور شده است.

وی افزود: باوجود تکالیف برنامه ششم برای بهره وری نیروی کار، سرمایه و کل عوامل تولید در فعالیت‌های اقتصادی متاسفانه سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور قابل ملاحظه نیست.

وي گفت: در 5 سال اخير ارزش انرژي در جهت بهينه سازي هزينه هاي دولت شده است و در اين راستا توسعه معادن و افزايش توليدات معدني به عنوان يکي از اولويت هاي اساسي در رشد اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است.

سياسي راد افزود: در 5 سال اخير با همکاري ديگر کشورها 42 دوره آموزشي برگزار کرديم که کارشناسان خارجي هم در اين دوره ها شرکت کردند، در زمينه تحول فناوري همکاري هايي را با دانشگاه هاي کشور شروع کرديم و با دانشگاه صنعتي شريف اين فعاليت ها اجرايي شده است.

وي گفت: 59 بنگاه امروز در حوزه بهره وري با نگاه به شاخص هاي مالي، توانمند سازي بنگاه، نتايج بنگاه در مشتري مداري، رهبري، نيروي انساني و بهبود بهره وري مورد ارزيابي قرار گرفتند و امروز شايسته تقدير شناخته شدند.

 

منبع: صداوسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: