اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 04 March 2018
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال محمود صادقی:
وزیر کشور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت حداقلی وزارت کشور به شهرداری تهران از این وزارتخانه سلب شده است.

حداقل نظارت بر شهرداری تهران از وزارت کشور گرفته شده است

به گزارش عصرپرس از خانه ملت ، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به علت تاخیر در پاسخ به سوال محمود صادقی و 15 نماینده دیگر گفت: این سوال در ایام تبلیغات انتخاباتی در کمیسیون مربوطه مطرح شد از آنجائیکه تلاش داشتیم در جریان این سوال وزارت کشور و مجلس دچار خدشه نشود از نمایندگان تقاضا کردم پاسخگویی به این سوال را به زمان دیگری موکول کنیم.

وی ادامه داد: موضوعات مطرح شده در این سوال یکی از دغدغه های وزارت کشور است چرا که شهرداری ها به دلیل تعدد و تراکم قوانین و عدم تنقیح آن ها عملا تحت نظارت دستگاه های نظارتی حاکمیتی نیستند.

عضو کابینه دولت دوازدهم مجلس با اشاره به شرایط نظارتی وزارت کشور بر شهرداری ها گفت: با وجود اینکه به عنوان وزیر کشور پس از تائید صلاحیت شورای نگهبان حکم شهردار را امضا می کنم اما بعد از تائید عملا نقشی در برخورد و نظارت با شهرداران را ندارم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شهرداری تهران به دلیل وضعیتی که دارد از دیگر شهرداری ها مستثنی است، اظهار داشت: به جهت اهمیت و ابعاد شهرداری تهران اختیارات مختصری که وزارت کشور در شهرداری ها دارد عملا از وزیر کشور در زمینه شهرداری تهران گرفته شده است.

وی تاکید کرد: عملا نظارت حداقلی وزارت کشور نسبت به شهرداری ها که در 10مورد است در خصوص شهرداری تهران از وزارت کشور گرفته شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: