اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 03 March 2018
در برنامه ششم توسعه؛
رئیس سازمان امور عشایری گفت: عشایر در برنامه ششم توسعه از مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و آبادانی مناطق خود برخوردار شدند.

برخوردار شدن عشایر از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش عصرپرس، کرمعلی قندالی گفت : در برنامه ششم توسعه در 17 مورد، از عشایر نام برده شده که درماده ششم  نخستین بار عشایر از مالیات بر ارزش افزوده به منظور عمران و آبادانی مناطق خود برخوردار شدند.

وی افزود: بر این اساس پیش بینی 200 تا 250 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عنوان سهم عشایر به عنوان توسعه عشایری تخصیص یافته است.

وی افزود: در بندهای ماده 37 نیز در زمینه ارتقا سطح شاخص های توسعه انسانی و آموزش، تسهیل گری، ورزش عشایری، بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر برنامه هایی گنجانده شده است .

رئیس سازمان امور عشایری کشور همچنین گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، خسارت عشایر در سال 95 را تا پایان همان سال به عشایر پرداخت کرده و امسال نیز تاکنون بخشی از خسارت پرداخت شده است و باقی مانده خسارت ها تا پایان سال پرداخت می شود.

قندالی  افزود : از محل قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری هم تسهیلات قابل توجهی در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود در مرحله نخست، چهار هزار میلیارد ریال از آن تخصیص یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر یک روزه به شهرستان شاهرود از منطقه عشایری طرود و کمپ گردشگری چاه جام  دیدن کرد و با توجه به کویری بودن محور شاهرود - جندق ترویج و توسعه مکانهایی برای جذب واسکان گردشگر را خواستار شد.

قندالی دراین سفر با حضور در دامداری های زمستانه ، مشکلات تهیه جو و علوفه برای این دامداری هارا بررسی کرد .

بر اساس سرشماری ها ، 2 هزار و 965 نفر شامل 9 طایفه عشایری در شهرستان شاهرود زندگی می کنند .

این عشایر دارای 141 هزار و 225 راس دام سبک، بیش از هزار راس دام سنگین و هزار و 709 نفر  شتر هستند.

عشایر شاهرود 21/1 درصد تولید صنایع دستی استان سمنان را به خود اختصاص داده اند .


منبع: صداوسیما


نام:
ایمیل:
* نظر: