اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 28 February 2018
در نشست شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس؛
وزیر خارجه روسیه گفت: از حقوق بشر با هدف کسب منافعی ویژه و اعمال فشار بر برخی کشورها سوء استفاده می‌شود.

برخی از حقوق بشر سوء استفاده می‌کنند

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسيما ، سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه امروز در نشست شوراي حقوق بشر در ژنو سوئيس گفت: با هدف کسب منافعي ويژه و اعمال فشار بر برخي کشورها، از حقوق بشر سوء استفاده مي شود.

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد مسکو به حمايت از ارتش سوريه در شکست کامل تهديد تروريستها در اين کشور ادامه خواهد داد. کشورش براي مقابله با معيارهاي دوگانه در خصوص موضوع سوريه تلاش مي کند.

وی خطاب به شوراي حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد تقسيم بندي تروريستها به دو دسته تروريست هاي خوب و تروريست هاي بد قابل قبول نيست و روسيه با اين سياست دوگانه مقابله خواهد کرد.

لاوروف گفت: ما و دولت سوريه براي ورود کمک ها به غوطه، گذرگاه هاي امن ايجاد کرديم اما گروه هاي مسلح همچنان به حمله به اين منطقه ادامه مي دهند.

وزير امور خارجه روسيه از اقدام معارضان سوري در غوطه شرقي به جلوگيري از کمک رساني و تخليه مردم از اين منطقه خبر داد و گفت: به رغم اعلام مسکو مبني بر ايجاد يک دالان بشردوستانه در غوطه شرقي ، شبه نظاميان در منطقه تحت محاصره غوطه شرقي ، از ورود کمکها به اين منطقه و نيز خروج مردم از غوطه شرقي ممانعت مي کنند.

وي افزود: مسکو به حمايت از ارتش سوريه تا شکست کامل تروريستها در منطقه ادامه خواهد داد.

لاوروف گفت : ما از همه اعضاي به اصطلاح ائتلاف آمريکايي مي خواهيم تا امکان دسترسي بشردوستانه را به نواحي تحت کنترل خود از جمله اردوگاه آوارگان روکبان و کل نواحي تحت محاصره التنف مهيا سازند.

لاوروف افزود برخي اعضاي شوراي حقوق بشر به بهانه آزادي بيان حاضر نيستند تررويسم بين المللي را محکوم کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: