اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 26 February 2018
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است، افزود: با توجه به آمار مدت مشابه پارسال( ۴ هزار و ۴۰۰ مورد) با افزایش ۵.۵ درصدی رو به رو بودیم. گفت: انتظار می رود ارزش افزوده بخش صنعت در پایان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۶/۵ درصد برسد.

بهره برداری از ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی در ۱۰ ماهه امسال

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با اشاره به پیش بینی ها برای رسیدن به رشد ۵/۵ درصدی در ۶ ماهه دوم سال گفت: انتظار می رود ارزش افزوده بخش صنعت در پایان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۶/۵ درصد برسد.

وی درباره نرخ تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن نیز گفت: با توجه به نیاز معقول ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی این بخش در ۹ ماهه اول امسال، ۱۱۸ هزار میلیارد تومان طبق آمار بانک مرکزی رسید که ۸ درصد بیش از سال گذشته بود با اینحال پیش بینی می شود تا پایان سال حجم تسهیلات پرداختی به ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برسد.

وی درباره نحوه توزیع این اعتبارات نیز گفت: ۸۴ و نیم درصد به عنوان سرمایه در گردش، ۷ درصد برای ایجاد صنایع جدید و ۴ و نیم درصد برای توسعه و نوسازی صنایع پرداخت شده است.

صالحی نیا گفت: در قالب همین ۱۱۸ هزار میلیارد تومان برای ۲۰ هزار واحد کوچک و متوسط ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۰ واحد در حوزه های مختلف جواز تاسیس صادر شد که با توجه به میزان جوازهای تاسیس صادره در مدت مشابه پارسال (۱۳ هزار و ۶۰ فقره) افزایش ۱۹ درصدی داشته است، که نشانگر امید به سرمایه گذاری در کشور است.

محسن صالحی نیا، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که با توجه به آمار مدت مشابه پارسال( ۴ هزار و ۴۰۰ مورد) افزایش ۵.۵ درصدی داشت.

وی خاطرنشان کرد: جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشت.

صالحی نیا ادامه داد:پروانه های بهره برداری صنعتی در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه داشته است.

تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید ۱۰ ماهه خودرو یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه بود گفت: این میزان بیشتر از کل آمار تولید سال گذشته ( یک میلیون و ۳۶۵ هزار دستگاه) است.

محسن صالحی نیا، همچنین پیش بینی کرد آمار تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه برسد.

وی خاطرنشان کرد: کمباین در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۱۱۴ درصدی و تولید تراکتور افزایش ۱۸.۵ درصدی داشته و تولید شمش آلومینیوم ۶ درصد افزایش یافته است.

صالحی نیا ادامه داد: افزایش تولید فیبر ۱۱ درصد و افزایش تولید سموم آفت نباتی در ۱۰ ماهه امسال ۱۴.۵ درصد بوده است، تولید فرش ماشینی در این مدت ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: تولیدات الیافت اکریلی کارخانه پلی اکریل از ۱۵ اسفند به بازار می آید و تولید این قلم کالا افزایش خواهد یافت.

پرداخت تسهیلات نوسازی به 140 واحد صنعتی

به گفته صالحی نیا ۲۱ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به تصویب رسید و به بانکها معرفی شد که حدود ۲۰ هزار واحد ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق های صادراتی و زیرساختهای آن در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: در بودجه ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان در جهت رونق تولید و اشتغال برای طرح های توسعه ای ایجادی و نوسازی از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است‌.

وی ادامه داد: از ۶ هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده برای تکمیل و بهره برداری در سال ۹۶ تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۹ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

صالحی نیا گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ درخواست نوسازی واحدهای صنعتی داشتیم که هزار و ۲۰۰ واحد آن به بانکها معرفی شدند و حدود ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به میزان ۴۸۰ میلیارد تومان شدند.

وی تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۳ هزار و ۷۵۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانها برگزار شد، ۲۸ هزار و ۲۸۸ موضوع در این جلسات مطرح و ۲۹ هزار و ۴۳۱ مصوبه به تصویب رسید، ۵۴ درصد از مصوبات در خصوص تامین مالی و تسهیلات بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن تجارت با اشاره به عقب بودن برنامه تولید مشترک سایپا سیتروئن گفت: این تولید حدود دوماه از برنامه ریزی ها عقب و قرار است اواسط تیرماه کار شروع شود.

محسن صالحی نیا، ر این نشست گفت: برای حمایت از قطعه سازان، اوراق مرابحه با همکاری شبکه بانکی به زودی منتشر می شود، نوسازی و بهسازی خطوط تولید قطعه سازها در دستور کار است.

وی افزود: ایکاپ تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است، اکنون تولید روزانه ایکاپ ۹۰ دستگاه در روز است و سال آینده به ۱۲۰ دستگاه در روز می رسد.

صالحی نیا ادامه داد: قطعه سازان از نحوه قراردادها، شیوه پرداختها و گرید بندی قراردادهای خود با ایکاپ راضی هستند.

قرارداد ماموت و فولکس واگن با تولید ۳۰ درصدی داخل آغاز می‌شود

معاون وزیر صنعت معدن تجارت گفت: در زمینه قرارداد ماموت و فولکس واگن با حدود ۲۹ قطعه ساز قرارداد منعقد شده است، این قرارداد با ۳۰ تولید داخلی آغاز می شود، بر اساس پیش بینی ها و قولی که سرمایه گذار داده است از شهریورماه تولید در محل کارخانه را خواهیم داشت.

صالحی نیا گفت: بر خلاف آنچه در رسانه ها مطرح شد تاکنون درخواستی از داتیس خودرو برای سرمایه گذاری در تولید خودرو دریافت نشده است، درخواست این شرکت شاید در زمینه واردات خودرو باشد، با این شرکت جلسه ای برای رسیدگی و بررسی موضوع خواهیم داشت.

وی درباره مشکلات دو واحد بزرگ صنعتی کشور نیز تصریح کرد: هپکو و آذراب به سبب ماهیت گسترده فعالیتشان از نظر بزرگ بودن، تعداد پرسنل، دانش فنی، بازار و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه شدند که قدمهای خوبی برای حل این مشکلات با همکاری دستگاه های ذیربط برداشته شد.

پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دیماه امسال انجام شده است

معاون وزیر صنعت معدن تجارت گفت: هپکو مشکل مالکیتی نیز داشت، با همکاری سازمان خصوصی سازی واگذاری این شرکت را به مالک یا مالکانی در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دیماه انجام شده است و برای بازاریابی محصولات این شرکت برنامه هایی داریم.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی به شرکت آذراب

صالحی نیا گفت: تسهیلاتی به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان در چند مقطع زمانی مختلف به شرکت آذراب داده شد، بخشی از کمکها به صورت ضمانت نامه بود، تیم مدیرتی قوی آنجا مستقر شد و کارها به جلو می رود
نام:
ایمیل:
* نظر: