اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - 16 September 2016
معاون رئیس جمهور:
نوبخت گفت: دولت از دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و پایان طرح های عمرانی، زمینه سازی برای رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می کند.

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت، امروز (جمعه، ۲۶ شهریورماه) پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان گیلان در گلزار شهدای رشت در جمع خبرنگاران افزود: دولت به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و یا واحدهایی است که با همه ظرفیت کار نمی کنند.

وی ادامه داد: دولت همچنین به دنبال پایان طرح های عمرانی که امسال باید به بهره برداری برسد است تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: بر همین اساس امسال بیش از ١٦٠ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعال کردن هفت هزار و ٥٠٠ واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.

نوبخت با اشاره به سهم استان گیلان از این اعتبارات گفت: تعدادی از این واحدها بنا بر گزارش استاندار گیلان، توانسته اند تسهیلات لازم را دریافت کنند و با اشتغالی که از طریق راه اندازی آن ها به وجود خواهد آمد، تا قبل از پایان سال شاهد تغییر در بازار کار و اشتغال نیروی انسانی به ویژه افراد متخصص خواهیم بود.

وی با بیان این که طرح های عمرانی، بخش دیگری از پروژه دولت برای فعال کردن عرصه اقتصاد است، اعلام کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال مربوط به مردم است، بنابراین دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی، به آن ها کمک می کند اما طرح های عمرانی، مربوط به خود دولت است.

معاون رئیس جمهوردر ادامه سخنان خود، از اختصاص اعتبار ٣٧٠ هزار میلیارد ریالی برای بهره برداری از طرح های عمرانی در کشور تا پایان امسال خبر داد و تاکید کرد: این اعتبار برای بهره برداری از طرح های عمرانی هزینه می شود که باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته نوبخت، فهرست طرح هایی که تا قبل از پایان سال باید مورد بهره برداری قرار گیرند، در فرصتی مناسب به اطلاع مردم می رسد.

برچسب ها
نوبخت ، ثبات اقتصادی ، رشت
نام:
ایمیل:
* نظر: