اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
معاون وزیر نفت اعلام کرد
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مذاکراتی برای افزایش تحویل خوراک از پالایشگاه اراک برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی در حال انجام است.

عصرپرس به نقل ازشانا ، «مرضیه شاهدایی» امروز (چهارشنبه) در بازدید از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از خوراک پتروشیمی ها از سوی پالایشگاه اراک تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: با مدیران پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند درباره تامین خوراک بیشتر پتروشیمی های استان مانند پتروشیمی شازند و پتروشیمی خمین مذاکراتی خوب و سازنده انجام شده است.

وی یادآوری کرد پالایشگاه شازند تامین کننده خوراک پتروشیمی اراک است و ادامه داد: این پالایشگاه نفتای مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی را تامین می کند و در صورت فراهم شدن شرایط می توان میزان تحویل خوراک را افزایش داد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد پالایشگاه امام خمینی (ره) به عنوان نخستین پالایشگاهی کشور، بنزین و گازوییل با استاندارد یورو4 تولید کرده است.

شاهدایی افزود: این پالایشگاه در تلاش است محصولات جدیدی مانند پروپیلن تولید کند تا در پتروشیمی ها به عنوان خوراک استفاده شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی خمین که با هدف تولید محصول پلی پروپیلن ساخته می شود، اکنون در مرحله خرید تجهیزات قرار دارد و قرار است خوراک پروپیلن خود را از این پالایشگاه دریافت کند.

معاون وزیر نفت گفت: ال.پی.جی تولیدشده در پالایشگاه شازند می تواند به عنوان خوراک پتروشیمی شازند استفاده شود.

اکنون با بهره برداری از طرح های جدید بهبود کیفیت در دو پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند و تهران، ظرفیت تولید گازوییل با استاندارد یورو4 به 24 میلیون لیتر رسیده است و در هشت کلانشهر تهران، کرج، اراک، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز و شیراز عرضه و توزیع می شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: