اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
با حضور معاون وزیر نفت
واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن حاصل دستیابی متخصصان کشورمان به دانش تولید این محصول استراتژیک پتروشیمی به طور رسمی افتتاح شد.

عصرپرس به نقل ازشانا، واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مرکز اراک قرار دارد؛ ظرفیت واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ٢٤٠٠ تن در سال است و قابلیت تولید گریدهای مختلف پلی پروپیلن را دارد.

ساخت واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن از مهر ماه ١٣٩١ آغاز شده و پس از ٤٣ ماه  از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ٤٠ تن پلی پروپیلن را در مرحله پیش راه اندازی تولید کرده است.

ساخت تجهیزات کلیدی واحد نیمه صنعتی تولید پلی پروپیلن توسط سازندگان داخلی انجام شده است و هدفگذاری آن کسب دانش فنی کاتالیست ها و گریدهای جدید، توسعه فرآیند و کاتالیست، توسعه محصول و رفع مشکلات واحدهای صنعتی مربوطه است.

برای واحد نیمه صنعتی تولید پروپلین اهداف و برنامه هایی همچون اجرای طرح های پژوهشی با هدف بومی سازی دانش فنی مرتبط، توسعه محصولات و بهینه سازی فرآیندها، بومی سازی تجهیزات خاص، افزایش راندمان تولید و سودآوری، نوآوری و بهبود در فناوری و کمک به تربیت نیروی انسانی پژوهشگر و بهره بردار در نظر گرفته شده است.

ظرفیت اسمی تولید پروپیلن کشور تا سال ٩٢ حدود ٩٦٥ هزار تن بوده است که افزایش ظرفیت تولید پروپیلن کشور در برنامه ششم توسعه حدود چهار میلیون تن در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید پروپیلن تا پایان برنامه هفتم توسعه به حدود هشت میلیون تن خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: