اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
زغال سبز بدون استفاده از چوب، نفت و گاز برای نخستین بار در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد اختراع و ثبت شد.

به گزارش عصرپرس ، زغال سبز بدون استفاده از چوب توسط رضا کیانی یکی از کارمندان بخش مدیریت عملیات و اداره گاز و گاز مایع شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در شهریور سال جاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 89661 به ثبت رسید.

این مخترع گچسارانی در جمع خبرنگاران گفت: این اختراع برای نخستین بار در دنیا انجام و در سازمان اسناد و املاک کشور ثبت شده است.

کیانی ادامه داد: گواهی ثبت اختراع زغال سبز بدون استفاده از چوب در ردیف بین المللی C:10B؛ B42F قرار گرفته است.

وی افزود: زغال سبز اختراع شده با استفاده از کاغذ باطله ساخته می شود.

وی عنوان کرد: این اختراع هم اینک در مرحله تجاری سازی است و تعدادی از جوانان جویای کار گچساران در زمینه تولید زغال سبز بدون استفاده از چوب در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

این مخترع گچسارانی بیان کرد: این نوع زغال در صنایع تصفیه آب، نفت و گاز، پتروشیمی، تصفیه فاضلاب و پساب های صنعتی، صنایع شیمیایی و سلولزی کاربردهای فراوانی دارد.

کیانی گفت: زغال سبز بدون استفاده از چوب را می توان به عنوان منبع انرژی گرمایی و سوخت پاک نیز استفاده کرد.

این مخترع جوان گچسارانی همچنین خشک کننده 2 جداره کاغذ با استفاده از مکانیسم های انتقال حرارت تابشی، همرفت و جابه جایی را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 86185 به ثبت رسانده است.

با اختراع این دستگاه از سوی این مخترع هزینه تولید کاهش و همچنین در میزان مصرف آب صرفه جویی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: