اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
رییس انجمن بین المللی آب (IWA):
مقام اتریشی گفت: یکی از چالش های بزرگ امروز، مدیریت مصرف آب است و باید آحاد مردم جهان در این زمینه آموزش ببینند.

«هلموت کرویز» در پایان مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک شرکت آبفای کشور با انجمن بین المللی آب (IWA) و کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) در جمع خبرنگاران افزود: آب در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته به میزان زیادی هدر می رود اما با برخی تغییرات و استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین می توان دستکم تا 30 درصد از مصرف کنونی را کم کرد.

به گفته این مسئول اتریشی، در وهله نخست آحاد جوامع باید به ارزش این کالا به درستی پی ببرند.

کرویز تاکید کرد در همه جای جهان بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است و افزود: تغییر عادت آبیاری در کشاورزی یکی از مشکلاتی است که همه سیاستگذاران در کشورهای مختلف با آن روبروهستند و چنین تغییراتی هرچند زمینه ساز توسعه پایدار بوده اما زمانبر است.

وی درباره خشکسالی های ایران گفت: اقدام ها و برنامه هایی در سطح شهرها و روستاها تدوین شده که بخشی از آن، به تطبیق فناوری های نوین برای اجرای برنامه ها مربوط می شود اما چالش اصلی، مدیریت مصرف آب است که باید همگان به این منظور آموزش ببینند.

رییس انجمن بین المللی آب درباره درخواست ایران برای استقرار دبیرخانه دایمی این سازمان گفت: این امر به دلیل پیامدهای مالی و حقوقی آن در عمل کمی دشوار و زمانبر است.

به گزارش عصرپرس، تفاهمنامه همکاری انجمن بین المللی آب (IWA) و کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با هدف استفاده دوباره از پساب در محل این شرکت امضا شد.

این تفاهمنامه همسو با انجام فعالیت های مشترک در زمینه استفاده از پساب های تصفیه شده در مصارف کشاورزی، محیط شهری و همچنین شناخت و معرفی فناوری های جدید و انجام تحقیقات لازم برای تدوین دستورالعمل ها و استانداردهاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: