اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 09 August 2015
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل:
عیسی مشایخی اظهار داشت: در دوران پساتحریم با لغو تحریم‌های بانکی و تسهیل نقل و انتقال پول، همکاری‌های بین‌المللی توسعه خواهد یافت و دوران طلایی پتروشیمی امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل با بیان این که دوران طلایی توسعه صنعت پتروشیمی در دولت‌های هفتم و هشتم به واسطه حضور و کمک شرکت‌ها، سازندگان و اعتباردهندگان معروف اروپایی و آسیایی بود، گفت: در آن دوران حدود ۶ میلیارد دلار اعتبار از طریق روش‌های مختلف تامین منابع مالی از جمله ضمانت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در این صنعت تامین شد، از این رو تکرار آن دوران طلایی قطعا با همکاری‌های بین‌المللی مقدور خواهد بود.

وی افزود: در زمان تحریم‌های بین‌المللی امکان هیچگونه تامین مالی وجود نداشته و کسانی که مدعی دور زدن تحریم‌ها در زمینه تامین مالی از خارج بوده‌اند تا به امروز هزینه‌های زیادی به کشور و دولت تحمیل کرده‌اند.

به اعتقاد مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین منابع مالی از بازارهای بین‌المللی (فاینانس) در صنعت پتروشیمی تابع تغییر در شرایط سیاسی و اقتصادی کشور است؛ تحریم‌ها یک عامل بسیار تاثیرگذار در این زمینه است بنابراین تا زمان لغو کامل آنها امکان تامین مالی مقدور نیست.

مشایخی گفت: با وجود این مسائل با توافق انجام شده و اعلام موارد بانکی در آینده‌ای که حداقل ۵ تا ۶ ماه طول خواهد کشید و اطمینان سرمایه گذاران خارجی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشورمان دوران پساتحریم برای این سرمایه‌گذاران دوران طلایی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: