اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - 08 June 2016
روز جمعه در بوستان نهج البلاغه ؛
یکی از سازمان های مردم نهاد(سمن) فعال در زمینه توانمندسازی زنان و کودکان روز جمعه به مناسبت روز جهانی «لغو کار کودک» مراسمی را در بوستان نهج البلاغه تهران برگزار می کند.

ایرنا، کار اجباری کودکان موضوع دردناکی است که کشورها و جوامع مختلف همواره در صدد برطرف کردن این مشکل و کاهش شمار کودکان کارگر هستند. وظیفه اصلی حل این مشکل بر عهده دولت ها است تا با ریشه یابی این معضل و سیاستگذاری مناسب، شرایط اقتصادی و وضعیت رفاهی جامعه را بهبود بخشیده و از گسترش آن جلوگیری کنند.

در این میان گروه ها و نهادهای مردمی و داوطلبانه با ارائه خدمات مختلف نظیر آموزش، توانمندسازی و مددکاری اجتماعی نقش مهمی را در کمک به این کودکان ایفا می کنند.

یکی از سمن هایی که در این راستا در جهت توانمند سازی زنان و کودکان فعالیت می کند «مؤسسه توانمندسازی زنان و کودکان مهر و ماه» است.

این سمن در این راستا قصد دارد در اقدامی در روز جمعه 21 خرداد ماه برنامه ای با محوریت' لغو کار کودکان' از ساعت 18 الی 20 در بوستان نهج البلاغه برگزار کند.

برنامه های این رویداد شامل تئاتر شورایی با موضوع لغو کار کودک، میزهای گفت و گو با موضوع کار کودک، برپایی غرفه های مؤسسه و ارائه محصولات و خدمات مؤسسه و دست نوشته های شهروندان با موضوع 'من و کودک کار شهرم' خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: