اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 09 August 2015
مدیرعامل آبفای روستایی تهران خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ روستایی در استان تهران قطعی آب ندارد اما هدررفت آب ۴۲درصد است که تلاش می‌کنیم سالانه یک درصد کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ روستایی در استان تهران قطعی آب ندارد اما هدررفت آب ۴۲درصد است که تلاش می‌کنیم سالانه یک درصد کاهش یابد.

رضا پوررجب با بیان اینکه آماده هستیم که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حتی خیرین برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آبرسانی استقبال کنیم افزود: این سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در روستاها و ساخت مجتمع‌های آبرسانی تجهیزات آب شیرین کن نیز در روستاها نصب کنند.

وی گفت: خیرین مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز می‌توانند با ساختن مجتمع‌های آبرسانی به روش‌های B.O.T و B.O.O در کاهش هزینه‌های تولید آب و حفر چاه به ما کمک کنند و به جای انتقال آب که هزینه های زیادی به همراه دارد آب‌های بسته‌بندی به ساکنان روستاها تحویل دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران ادامه داد: برنامه‌‌ای که به جدّ دنبال آن هستیم احداث مجتمع‌های آبرسانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان تهران دارای ۱۰۶۴ روستا است، برای این روستاها ۳۰ مجتمع آبرسانی داریم که ۳۰ درصد روستاها را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مجتمع آبرسانی در شهرری است که ۱۲ حلقه چاه دارد، افزود: در حال برنامه‌ریزی و مطالعه برای افزایش تعداد مجتمع‌های آبرسانی در طول برنامه ششم هستیم تا تعداد آنها از ۳۰ مجتمع به ۴۵ مجتمع آبرسانی برسانیم و ۵۰ درصد روستاهای استان تهران تحت پوشش مجتمع‌های آبرسانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: قصد داریم تا مجتمع‌های آبرسانی را به سیستم‌های هوشمند تجهیز کنیم.

به گفته وی، به دلیل همکاری خوب با فرمانداری‌ها که یکی از نقاط قوت در پیشبرد برنامه‌ها محسوب می‌شود، از دی‌ماه سال گذشته تاکنون ۲۴ حلقه چاه جدید حفر شده و ۲۱۰ لیتر در ثانیه ظرفیت آبدهی روستاهای استان تهران افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به اینکه ۸۰۰ روستا تحت پوشش این شرکت است، افزود: طی ۶ ماه ۵۳ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و بازسازی و توسعه شبکه آب صورت گرفته است.

پوررجب گفت: در حال حاضر ۷۷ درصد روستاهای استان تهران تحت پوشش آب شرب بهداشتی قرار دارند که در تلاش هستیم این عدد را در طول برنامه ششم توسعه به بالای ۸۰ درصد برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر پاک‌ترین آب تحویل مشترکان روستاهای استان تهران که تحت پوشش آب شرب بهداشتی هستند می‌شود.

پوررجب گفت: در بخش فاضلاب عقب‌افتادگی داریم به طوریکه در حال حاضر ۱۰ روستای استان تهران با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

پوررجب گفت: در حال حاضر روزانه ۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید می‌شود اما هدررفت آب حدود ۴۲ درصد است که این خود یک چالش بزرگ ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۹۵۴ کیلومتر شبکه خط انتقال توزیع و شرب داریم که حدود ۱۱۰۰ کیلومتر آن فرسوده است بنابراین اگر بخواهیم یک کیلومتر از شبکه آب را اصلاح کنیم نیازمند ۱۵ میلیون تومان بودجه است.

وی تأکید کرد: ما برای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده گام‌های مثبتی برداشته‌ایم بنابراین باید اذعان شود که برای کاهش یک درصد هدر رفت آب نیازمند ۱۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: