اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تأکید کرد:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نیاز روزافزون استفاده ایثارگران از خدمات الکترونیکی، آموزش و آگاهی بخشی به آن‌ها را برای بهره‌گیری از این خدمات ضروری دانست.

ضرورت آگاهی بخشی به ایثارگران برای بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: ولادت با سعادت حضرت زینب (س) مصادف با روز پرستار است و این مناسبت را به صورت ویژه به همسران محترم جانبازان و آزادگان که با صبوری و وفاداری الگوهای شجاعت و ایثار را همراهی کردند و به پرستاری از آنان پرداختند تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به عضویت حدود ۵۰۰ هزار نفر از ایثارگران در سامانه خدمات الکترونیکی ایثار گفت: با توجه به نیاز روزافزون استفاده این عزیزان از خدمات الکترونیکی، آموزش و آگاهی بخشی به ایثارگران برای بهره‌گیری از این خدمات به شکل‌های مختلف ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در سیاست‌های کلی نظام اداری به‌ویژه منشور حقوق شهروندی ابلاغی رییس جمهور بر گسترش خدمات الکترونیک تأکید زیادی شده است، افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران در چند سال اخیر زیرساخت‌های مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیکی به ایثارگران ایجاد شده است و در حال حاضر  می توان عمده خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران را به‌صورت الکترونیکی ارائه کرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در مصوبه شورای عالی اداری در خصوص حقوق شهروندی در نظام اداری بر تشکیل میز خدمت الکترونیکی و حضوری به‌منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب‌رجوع تأکید شده است افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته با تشکیل مرکز مراجعات و ارتباطات (هاتف) در بنیاد شهید و امور ایثارگران میز خدمت تشکیل شده است و این موضوع به الگویی برای سایر سازمان‌ها تبدیل شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در شرایط فعلی افزایش کیفیت خدمات و پاسخگویی مؤثر در میزهای خدمت به ایثارگران به‌ویژه به‌صورت الکترونیکی ضروری است، زیرا ما به قشری خدمت می‌کنیم که از بالاترین سرمایه‌ها و داشته‌های خود برای حفظ اسلام، کشور و انقلاب گذشته‌اند و تمام داشته‌های امروز ما مدیون فداکاری‌های آنان است و خدمت‌رسانی مناسب کمترین کاری است که می‌توان برای این عزیزان انجام داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تصریح کرد: به صور کلی ارائه خدمات الکترونیکی علاوه بر اینکه باعث افزایش سرعت پاسخگویی به ایثارگران می‌شود، شفاف‌سازی فعالیت‌ها و ارائه خدمات را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز شروع به کار سامانه دبیرخانه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در اردیبهشت ماه سال جاری، در این سامانه فعالیت دارد.

معاون رییس جمهور بر لزوم پاسخگویی مناسب به شهروندان به ویژه ایثارگران برای افزایش آگاهی آنان از روند فعالیت ها و اطلاعات مرتبط با قوانین و مقررات ایثارگری و ارائه واقعی عملکردها تاکید کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شفاف سازی فعالیت ها و ارائه خدمات الکترونیکی بدون تبعیض را موجب ایجاد اعتماد شهروندان از جمله جامعه ایثارگری دانست و گفت: این مسئله در نهایت منجر به بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی و بهره مندی شهروندان از ظرفیت های نظام اداری می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: