اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 30 May 2016
وزیر نیرو در حاشیه یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی خبر داد:
تعهدات کشور ما این بود که تا سال 2030 حداقل 1500 مگاوات نیروگاه‌های تجدید شونده را در کشور نصب و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و بخش عمده‌ای از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

وزیر نیرو گفت: متعهد هستیم تا تولید گازهای گلخانه‌ای کشور را تا 4 درصد به‌صورت داوطلبانه و 8  درصد نیز با همکاری‌های بین‌المللی و در مجموع تا 12 درصد کاهش دهیم.

به‌گزارش عصرپرس به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو امروز (دوشنبه) در حاشیه آئین برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی در پژوهشگاه نیرو، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در حالی برگزار می‌شود که اولا در اجلاس پاریس، دولت جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان تعهدات قابل توجهی را به‌صورت داوطلبانه عهده دار شدند تامیزان انتشارگازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

وی ادامه داد: از جمله تعهدات کشور ما این بود که تا سال 2030 حداقل 1500 مگاوات نیروگاه‌های تجدید شونده را در کشور نصب و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و بخش عمده‌ای از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

چیت‌چیان ادامه داد: در همین راستا بایستی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 4 درصد به‌صورت داوطلبانه و اگر همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شود حدود 8 درصد دیگر به آن بیافزاییم و درمجموع حدود 12 درصد از گازهای گلخانه‌ای را در کشور کاهش دهیم.

وی در خصوص سفر خود به همراه رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان غربی، از این استان به‌عنوان یکی از استان‌های دارای آب فراوان که طرح‌های آبی زیادی برای اجرا به خود اختصاص داده یاد کرد و افزود: امروز در منطقه پلدشت، در مجاورت رودخانه ارس، پروژه طرح تامین آب و شبکه آبیاری و زهکشی به مساحت بیش از 19 هزار هکتار آغاز خواهد شد که قسمت قابل توجهی از این طرح در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه چندین پروژه آبی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی برای این استان در نظر گرفته شده که اطلاعات جامع آن در آینده منتشر خواهد شد به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: به برکت بارش‌های خوب این حوضه و اقدامات وسیع وزارت نیرو در این خصوص، دریاچه ارومیه هم اکنون از وضعیت مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و این امید را در باور ما جدی کرده تا در سال‌های آینده شاهد احیای کامل این دریاچه باشیم.

وی در خصوص برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: این همایش در حالی برگزار می‌شود که اولا در اجلاس پاریس، دولت جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان تعهدات قابل توجهی را به‌صورت داوطلبانه عهده دار شدند تامیزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

وی ادامه داد: از جمله تعهدات کشورما این بود که تا سال 2030 حداقل 1500 مگاوات نیروگاه‌های تجدید شوند را نصب و بهره‌برداری کند و بخش عمده‌ای از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کند و میرزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 4 درصد به‌صورت داوطلبانه کاهش دهد و اگر همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شود حدود 8 درصد دیگر و در مجموع حدود 12 درصد از گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای برجام فرصت‌های همکاری بین‌المللی خوبی فراهم شده است،  افزود: مجموع این شرایط ایجاب می‌کند تا تحول قابل توجهی در بخش انرژی کشور داشته باشیم و ایران در بازارهای بین المللی در صادرات برق، گاز طبیعی و نفت حضور فعالتری داشته باشد و از فناوری‌های به‌روز دنیا برای ارتقای کارایی و بهره‌وری بخش انرژی کشورمان بهره ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: