اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 17 January 2018
همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی
در اين همايش معاون اول قوه قضاييه ، فرمانده ناجا و ديگر فرماندهان نيروي انتظامي و ستاد كل نيروهاي مسلح و مسئولان كشوري و لشكري حضور دارند.

نخستين همايش ملي ناجا و تمدن نوين اسلامي آغاز شد.

به گزارش عصرپرس از شبکه خبر، رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا؛ رسيدن به پليس " مجاهد مسئول " را محصول حركت در مسير رسيدن به تمدن نوين اسلامي برشمرد و گفت: 360 چكيده و 200 مقاله به دبيرخانه اولين "همايش ملي ناجا و تمدن نوين اسلامي " ارسال شده است.

سردار  احمدرضا رادان گفت: مركز مطالعات راهبردي ناجا در سال 94 و با فرمان مقام معظم رهبري شكل گرفت و راه اندازي شد ، اين مركز در بين نيروهاي مسلح، جوان ترين مركز است و با همكاري دوستان و همكاران امروز يكي از فعال ترين و به روز ترين مراكز مطالعاتي در نيروهاي مسلح است.

وي با اشاره به مراحل پنچ گانه مسير انقلاب اسلامي از نگاه مقام معظم رهبري، افزود: انقلاب اسلامي ، نظام اسلامي ، دولت اسلامي ، جامعه اسلامي و تمدن اسلامي در اين مسير و مرحله پنجگانه وجود دارد.

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا با اشاره به نقش نيروي انتظامي در رسيدن به تمدن نوين اسلامي ادامه داد: از همان سال 94 و همزمان با تأسيس اين مركز ، اقدامات مطالعاتي و نظري در دستور كار قرار گرفت و در يك تلاش چندين ساله و با تعامل با انديشمندان ، نخبگان و ... در رسيدن به تمدن نوين اسلامي تلاش كرديم.

سردار رادان ادامه داد: برگزاري همايشي با عنوان " همايش ملي ناجا و تمدن نوين اسلامي و بهره گيري از نظر انديشمندان و پژوهش گران" در اين راستا بخشي از اقدامات اين مركز در تبيين نقش نيروي انتظامي در رسيدن به تمدن نوين اسلامي است.

اين مقام عالي انتظامي با اشاره به برگزاري همايش ملي ناجا و تمدن نوين اسلامي در هفته آتي ، بيان كرد: اگر به دنبال معماري ناجاي آينده هستيم بدين معناست كه نيروي انتظامي  در افق هاي مختلف و در آينده ؛ ناجاي مدرن ، پاسخگو و در تعامل منطقي و درست با جامعه باشد؛ نيروي انتظامي سازماني است كه با مردم به شدت سروكار دارد و از جمله نهادهاي مسلح است كه اقدامات و كاركردهاي متنوعي را دارد.

وي يادآور شد: بسياري از كاركردهاي ناجا اجتماعي است بنابراين ناجا ديگر نبايد محدود به زمان باشد چرا كه جامعه ديگر محدود و محصور نيست.

سردار رادان ادامه داد: جامعه مدام در حال تغيير است و مطالعه سطح تحصيلات مردم طي دو دهه اخير حاكي از اين تغييرات است ، در واقع بايد گفت شاهد تغييرات در سطح بينش ، دانش ، مطالبات و ... مردم هستيم بنابراين بايد نهادهايي شكل بگيرد كه بتواند به درستي به مطالبات مردمي پاسخ دهد.

اين مقام عالي انتظامي خاطرنشان كرد: پليس نيز خود را در رويكرد تمدن نوين اسلامي قرار داده است و محصول حركت در اين رويكرد رسيدن به پليس مجاهد مسئول است.

رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا در ادامه با اشاره به وظايف و مأموريت هاي نيروي انتظامي، خاطر نشان كرد: " حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي " و "حفظ سازمان نيروي انتظامي " نيز به عنوان دو مأموريت مفهومي پليس تعريف شده است و بايد گفت داشتن رويكرد مشخص، توجه بر معماري ناجاي آينده و وجود كاركنان "مجاهد مسئول" شرط لازم حفظ سازمان است .

اين مقام عالي انتظامي در ادامه با اشاره به اهداف برگزاري اولين همايش ملي ناجا و تمدن اسلامي ، افزود: توسعه مفهومي و گسترش ادبيات راهبردي ، گفتمان سازي تمدن نوين اسلامي ، بسترسازي نظري براي معماري ناجاي آينده و بهره گيري از ديدگاه علمي صاحب نظران حوزوي ، دانشگاهي، امنيتي و انتظامي و ... از اهداف برگزاري اين همايش است.

سردار رادان " مباني نظري و رويكردهاي ناجا و تمدن نوين اسلامي" ، " تمدن نوين اسلامي در انديشه اسلامي " و " ناجا و رويكرد تمدني ، چالش ها ، راهبردها و الزامات " را سه محور اصلي اين همايش برشمرد و افزود: 40 مركز علمي و پژوهشي اعم از سازمان هاي مطالعاتي ، تحقيقاتي ، دانشگاهي و حوزوي در برگزاري اين همايش با ما همكاري داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: