اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 16 January 2018
همصدا با سران کاخ سفید و صهیونیستها؛
وزیر خارجه عربستان گفت: توافقنامه نباید محدود به زمان باشد. این توافقنامه به ویژه در بخش تعیین بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم نیازمند تقویت است.

توافقنامه هسته‌ای به تنهایی کافی نیست!

به گزارش عصرپرس به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر با تکرار ادعا‌های واهی خود اظهار داشت ایران به دلیل نقشی که در لبنان، یمن و سوریه دارد اصلی‌ترین خطر در منطقه به شمار می‌آید.

الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بلژیکی خود در بروکسل بازهم ادعا‌های واهی را مطرح کرد و گفت: درباره ایران باید بگویم وقتی به مشکلاتی که این کشور ایجاد کرده است (!) بنگریم می‌بینیم این مشکلات به توافقنامه هسته‌ای ارتباطی ندارد، در هر حال تمایل ایران به توانمندی هسته‌ای باید متوقف شود (!). این چیزی است که توافقنامه هسته‌ای در پی آن است.

پدرخوانده تروریسم تکفیری در ادامه اظهاراتش گفت، اما این توافقنامه (برجام) به حمایت‌های ایران از تروریسم (مقاومت در مقابل صهیونیسم و تروریست‌های تکفیری وهابی) و صادرات موشک‌های بالستیک از این کشور ارتباطی ندارد. به طور کلی موضوع اصلی، مداخله این کشور در امور داخلی کشور‌های دیگر است (!).

وی در ادامه گزافی گویی هایش در راستای اظهارات مقامات صهیونیستی و آمریکایی؛ برجام را هم زیر سوال برد و افزود، اما درباره توافقنامه هسته‌ای باید بگویم، این توافقنامه به ویژه در بخش تعیین بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم نیازمند تقویت است، توافقنامه نباید محدود به زمان باشد. توفقنامه در بخش مراکز و تاسیسات هسته‌ای نیز نباید محدود باشد زیرا هدف اصلی باید این باشد که ایران نتواند حتی به صورت سری هم به امکانات هسته‌ای دست یابد (!). توافقنامه هسته‌ای به تنهایی کافی نیست مگر اینکه شاهد باشیم ایران به دلیل حمایت هایش از تروریسم و پیگیری برنامه موشک‌های بالستیک با مجازات‌های سنگین روبرو شود.

 

وزیر امور خارجه بلژیک مذاکره مجدد درباره توافقنامه هسته‌ای ایران را رد کرد

دیدیه رایندرس در نشست مشترک خبری با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در بروکسل گفت: ما نمی‌خواهیم مذاکره جدیدی را آغاز کنیم، بلکه ما خواهان اجرای توافقنامه هسته‌ای هستیم. این کار بهترین راه است. ما اجرای درست این توافقنامه را با ایران بررسی نمی‌کنیم. به شرکای زیادی گفته ام که ممکن است درباره مسائل دیگر در آینده مذاکره کنیم. درباره ایران، ما همچنین برای ایفای نقش در زمینه (مذاکرات در مورد) موشک‌های بالستیک و تاثیر منطقه‌ای ایران آمادگی داریم.

وی افزود: ما این مسائل را در سال گذشته در دیدار با رکس تیلرسون در واشنگتن بررسی کردیم. ما به دنبال راهی برای تعامل با ایران در این زمینه هستیم. گفتگو‌هایی درباره توافقنامه هسته‌ای علاوه بر مسئله موشک‌های بالستیک، جنگ‌های منطقه‌ای و تاثیر ایران در منطقه صورت خواهد گرفت، اما این گفتگو‌ها در چارچوب توافقنامه هسته‌ای نخواهد بود. تمایل داریم مسئله توافقنامه هسته‌ای جدا باشد و همه شرکا، تعهد یکسانی در آن داشته باشند. این مسئله مهم است و ما برای آن تلاش خواهیم کرد.


منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: