اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 16 January 2018
جلسه هيأت امناء پارك فناوري پرديس ظهر امروز (سه شنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار شد.

دستاوردهاي پارك فناوري پرديس رضايت‌بخش و اميدوار كننده است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري با اشاره به گزارش هاي ارائه شده از عملكرد پارك فناوري پرديس در سال ۹۵، اقدامات انجام شده و دستاوردهاي حاصله را رضايت بخش و اميدوار كننده توصيف و از پويايي و عملكرد پارك فناوري پرديس قدرداني كرد.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به حضور و شركت خود در مراسم جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي كه روز گذشته برگزار شد و مطالبه محققين و پژوهشگران براي افزايش بودجه تحقيقات و پژوهش، بر اهميت حوزه تحقيق و پژوهش تاكيد كرد و ضرورت افزايش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقيق در كشور را يادآور شد.

وي همچنين در خصوص برنامه توسعه شعب و اعضاي غيرمستقر پارك فناوري پرديس (شبكه نوآوري تهران) بر ضرورت سياست گذاري و تعيين سازوكاري روشن و دقيق جهت هماهنگي اعضاي غير مستقر پارك با دستگاه هاي مرتبط و نحوه ارتباط و تعامل آنان با بازار و بخش صنعت تاكيد كرد.

رييس هيات امناي پارك فناوري پرديس ضمن تاكيد بر ضرورت ايجاد شبكه نوآوري تهران خواستار تشكيل جلسه اي با حضور وزراي صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقيقات و فناوري و معاون علمي و فناوري رييس جمهور و معاونت حقوقي رياست جمهوري شد تا برنامه توسعه شعب و اعضاي غيرمستقر پارك فناوري پرديس(شبكه نوآوري تهران) و نحوه ارتباط و تعامل اين واحدها با دستگاههاي مرتبط را مورد بررسي قرار دهند.

معاون اول رييس جمهور افزود: وقتي اعضاي غيرمستقر در پارك فناوري پرديس به واحد توليدي و كارخانه تبديل مي شوند بايد نحوه ارتباط آنان با بخش صنعت و ساير دستگاه هاي مرتبط مشخص باشد كه اين موضوع نيازمند سياست گذاري روشني است تا نحوه و ميزان تعامل و هماهنگي اين واحدها با هر دستگاه مشخص باشد.

در اين جلسه كه وزير صنعت، معدن و تجارت و معاون علمي و فناوري رييس جمهور نيز حضور داشتند، دبير هيات امناي پارك فناوري پرديس گزارشي از عملكرد اين پارك در سال ۹۵ ارائه كرد و به تشريح دستاوردهاي سال گذشته نظير هم افزايي با دانشگاه هاي كشور، جذب و تبادل دانش فني، توسعه كمي و كيفي شركت هاي عضو، توسعه خدمات تخصصي و بهره برداري از فرصت هاي همكاري هاي بين المللي پرداخت.

در ادامه اين جلسه برنامه توسعه شعب و اعضاي غيرمستقر پارك فناوري پرديس( شبكه نوآوري تهران) مورد بحث و بررسي قرار گرفت و دبير هيات امنا در اين خصوص اعلام كرد كه شبكه نوآوري تهران برنامه اي است كه بر اساس آن، پارك فناوري پرديس خدمات نرم افزاري تجاري سازي را به شركت هاي دانش بنيان در تهران ارائه مي دهد.

در اين جلسه ضمن موافقت اعضاي هيأت امناء با اصل اين موضوع، مقرر شد جزئيات و سازو كار اين برنامه در جلسه اي با عضويت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، معاونت حقوقي رياست جمهوري، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمي و فناوري رييس جمهور مورد بررسي قرار گيرد و نتايج آن به هيأت امناء اعلام شود.

آيين نامه عضويت واحدهاي فناور بصورت غيرمستقر، بودجه تفصيلي سال ۹۵ و ۹۶ پارك فناوري پرديس و گزارش حسابرسي و صورت هاي مالي پارك منتهي به سال هاي ۹۳، ۹۴ و ۹۵ از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسي و تصويب قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: