اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 14 January 2018
جلسه مشترک ستاد اقتصادي دولت و اعضاي هيأت رئيسه کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با حضور روحاني رئيس جمهور و علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در دفتر رئيس جمهور برگزار شد.
برگزاری جلسه مشترک ستاد اقتصادي دولت و هيأت رئيسه کميسيون تلفيق مجلسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، در اين جلسه مباحث مهم مربوط به بودجه سال 1397 کل کشور که مراحل پاياني رسيدگي در کميسيون تلفيق مجلس را سپري مي‌کند، مورد بررسي قرار گرفت.

نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه در پايان اين نشست در گفتگويي اظهار داشت: با عنايت به اينکه در لايحه بودجه سال آينده، اهداف مهمي همچون فقرزدايي و موضوع اشتغال که مشتمل بر 12 برنامه براي اشتغال گسترده براي بيش از يک ميليون و 33 هزار فرصت شغلي جديد است، برنامه ريزي صورت گرفت.

رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: براي دستيابي به اين اهداف مهم نيازمند وفاق بيشتري بين مجلس و دولت هستيم و از اين رو کميسيون تلفيق و ستاد اقتصادي دولت در اين جلسه مصمم بودند که بتوانند بيشترين اثربخشي را در بودجه سال 1397 داشته باشند که آثار آن با يک رفاه نسبي در زندگي مردم احساس بشود.

نوبخت تصريح کرد: در سال آينده هيچ گشايشي که در سال جاري براي مردم در حال انجام است، کم نخواهد شد و همچنان آنها براي سال آينده هم در چارچوب بودجه سال 97 صورت مي گيرد و به اضافه اينکه کمک هايي که الان در حال ارائه آنها هستيم و سالانه بيش از 48 هزار ميليارد تومان بين قشرهاي مختلف و خانوارها توزيع مي شود، در سال آينده کم نخواهد شد ولي بايد در کنار آنها براي بيش از يک ميليون و 33 هزار جوان که وارد بازار کار مي شوند نيز بتوانيم شغل فراهم کنيم.

رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: پيش بيني دولت اين است که در سال آينده حدود 838 هزار جوان وارد بازار کار بشوند که از اين تعداد 630 هزار نفر فارغ التحصيل دانشگاه ها هستند و ما نه تنها بايد براي اين تعداد از الان فرصت شغلي ايجاد کنيم بلکه بايد بتوانيم تعدادي را هم که امروز در خيل بيکاران هستند، وارد بازار کار کنيم.

وي ادامه داد : ايجاد يک ميليون و 33 هزار فرصت شغلي در سال آينده امکان رفاه بيشتري براي خانوارها به خصوص جوان ها را فراهم مي کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هر جا وفاق بين خدمتگزاران مردم و مسئولان نظام بيشتر باشد، به نحو شايسته تري مردم از منافع آن برخوردار خواهند شد.

وي با بيان اينکه در کنار دو موضوع فقرزدايي و اشتغالزايي براي اتمام بيش از 71 هزار پروژه که 65 هزار پروژه آنها استاني و 6000 پروژه ناتمام ملي است با روشي که از همکاري و مساعدت بخش خصوصي هم برخوردار خواهيم شد، اقدام مي کنيم، گفت: صندوق توسعه ملي و نظام بانکي هم کمک مي‌کنند و مصمم هستيم بيش از 126 هزار ميليارد تومان هم براي طرح‌هاي ناتمام عمراني صرف کنيم.

نوبخت تصريح کرد: اين مجموعه شرايطي را براي سال 1397 فراهم مي‌کند که ما مي‌توانيم از نظر مهار کردن نرخ تورم و هم از نظر کاهش نرخ بيکاري، هم رشد سرمايه‌گذاري و رشد اقتصاد سال خوبي را از الان پيش‌بيني کنيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: