اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 13 January 2018
پارسایی خبر داد:
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت:بیش از ۸۵ درصد معوقات بانکی ۱۳۶ هزار میلیارد تومانی در دستان حدود ۷۰۰ نفر است که اسامی آنها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس موجود است.
۱۳۶ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، بهرام پارسایی رییس کمیته اقتصادی کمیسیون با اشاره به بررسی پرونده مشکلات بانک ها، معوقات بانکی، سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی، در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت:میزان معوقات بسیار بالای بانک ها طی چندین دهه گذشته روی یکدیگر انباشته شده و اکنون حدود 136 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود دارد.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه موضوع معوقات بانکی به صورت جدی در کمیسیون اصل 90 در حال بحث و بررسی است و پس از جمع آوری اطلاعات کامل تر درباره پرونده تصمیم گری می شود، افزود:بیش از 85 درصد معوقات بانکی 136 هزار میلیارد تومانی در دستان حدود 700 نفر است که اسامی آنها در کمیسیون اصل 90 مجلس موجود است.

ردپای رانت در بخش زیادی از تسهیلات کلان ارائه شده دیده می شود
وی ادامه داد: بدون شک این موضوع در کمیسیون اصل 90 پیگیری می شود که در درجه نخست جلوی ادامه این روند گرفته شود و دوم اینکه بانک ها باید مکلف شوند که این معوقات و سرمایه های ملی را بازگردانند، چراکه متاسفانه در بخش زیادی از این تسهیلات ارائه شده ردپای رانت دیده می شود که با نداشتن تسهیلات و وثایق معتبر این وام های کلان را دریافت کرده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ها دعوت می شود که درباره نحوه بازگرداندن این معوقات به کمیسیون اصل 90 توضیح دهند، یادآور شد: ممکن است کمیسیون فرصتی تعیین کند که این سرمایه ها به بانک بازگردند و در جایی که به این نتیجه برسد که این افراد از رانت استفاده کرده اند و یا در تسهیلات اخذ شده بوی فساد می آید اسامی این افراد منتشر می شود.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:باید ابتدا توضیحات بانک ها و دستگاه های نظارتی همانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اخذ و اگر احساس شود که توضیحات درباره بازگرداندن معوقات قانع کننده نباشد اسامی مفسدین منتشر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: