اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 10 January 2018
با حضور دو کشتي نفتخوار چيني؛
سخنگوي کميته اضطرار نفت کش ايراني گفت : از حدود سه ساعت قبل عمليات اطفاء حريق نفت کش ايراني آغاز شده است.
آغاز عمليات اطفاء حريق نفت کش ايرانيبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سيما، کاپيتان محسن بهرامي سخنگوي کميته اضطرار نفت کش ايراني گفت: يکي از کشتي هاي چيني نقش پاشيدن کف روي نفت کش حادثه ديده را بر عهده دارد و کشتي ديگر نقش حمايتي را بر عهده دارد.

وي تصريح کرد: چند کشتي ديگر هم به صورت آماده باش در منطقه حضور دارند که در صورت پايان مواد شيميايي مخصوص کشتي اول، وارد عمليات شوند.

بهرامي گفت: اقدام موثري شروع شده و به همين دليل حجم آتش در کشتي ايراني به صورت محسوسي کاهش يافته و بيشتر دود از کشتي بيرون مي آيد.

سخنگوي کميته اضطرار نفت کش ايراني افزود: شرايط جوي و باد در منطقه وجود دارد که کار را کمي مشکل مي کند، اما اميدواريم با ادامه عمليات اطفاء حريق امروز به نتايج ملموسي برسيم.

بهرامي درباره پيش بيني زمان پايان عمليات گفت: پيش بيني بسيار سخت است چرا که مخازن کشتي در کنار هم هستند ممکن است آتش در قسمتي ديگر شعله ور شود، با اين حال اين انتظار وجود دارد که تا امشب به نتيجه ملموسي برسيم.

وي تاکيد کرد: اگر آتش کنترل نشود، فرستادن تيم هاي جستجو به روي کشتي بسيار خطرناک است و مي تواند جان بقيه را تهديد کند.

سخنگوي کميته اضطرار نفت کش حادثه ديده ايراني گفت: مکاتباتي را با مقامات چيني انجام داده ايم و هم اکنون نيز نامه جديدي به مقامات چيني براي پيگيري عمليات ارسال کرده ايم.

بهرامي درباره همکاري طرف چيني گفت: اميدواريم با کنترل آتش تيم هاي نجات به روي کشتي هلي برن شوند و ما اقدام عملي براي نجات خدمه کشتي انجام دهيم.

وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته و دستور مستقيم رئيس جمهور به سه نفر از وزرا، همکاري طرف چيني خيلي مهمتر شده و ما هم در حال پيگيري از طرف اعضاي هيئت دولت هستيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: