اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
یک فروند نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران دیشب (شنبه، ۱۶ دیماه) در مسیر کره جنوبی بر اثر برخورد با یک کشتی باری منفجر شد.
برخورد نفت‌کش ایرانی و کشتی باری در شرق چینبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، کسری نوری سخنگوی وزارت نفت اعلام کرد: به دلیل برخورد کشتی نفت کش شرکت ملی نفت ایران و یک کشتی باربری 32 نفر مفقود شدند.

وی با بیان اینکه مفقود شدگان 30 نفر ایرانی و 2 نفر تبعه بنگلادشی بودند، ادامه داد: کشتی ملی نفت کش محموله ای به میزان 136 هزار تن نفت تغلیظ شرکت ملی نفت ایران را برای یک شرکت کره جنوبی بار زده بود. 

براساس این گزارش، این نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی پارس جنوبی برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بود. این شرکت محموله خود را به روش فوب ((FOB از ایران خریداری کرده است. این نفتکش ایرانی در ۶۰ مایلی کره جنوبی تصادف کرده و دچار آتش سوزی شده است. ارتباط با نفتکش ایرانی هم اکنون قطع است.

در قراردادهای فوب (FOB) تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدا است. فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

نفتکش ایرانی از سوی یک شرکت بیمه معتبر خارجی، بیمه بوده است.

وزارت حمل و نقل چین محل برخورد دو کشتی را سواحل شرقی این کشور اعلام کرده و گفته که عملیات جستجو برای نجات ناپدید شدگان آغاز شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: