اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۶ - 05 January 2018
در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۵ طرح با ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان تصویب شده است.

تصویب ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: این استان رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی را در قالب طرح های مصوب امسال کسب کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری تاتارستان گفت: بخش تولید خراسان رضوی به تنهایی قادر به تامین خواسته های روسیه که تاتارستان بخشی از آن است، نیست از این رو ایجاد کنسرسیوم های تولیدی در این استان ضروری است .

استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی و هدفمند کردن تجار خراسان رضوی در روسیه و جمهوری تاتارستان و ایجاد خط اعتباری ویژه در بانکهای روسیه برای تجار استان با هدف  تسهیل داد و ستد آنان تاکید کرد.

رشیدیان همچنین افزود: معیشت، رفاه و اشتغال مردم، موضوع اساسی است که دولت و بخش خصوصی با کمک هم به آن اهتمام داشته باشند؛دولت و بخش خصوصی درباره گرانی کالاها، تکلیف دارند و اگر دولتمردان و متولیان بخش خصوصی در ابن باره دقت و هوشیاری لازم را نداشته باشند، این مهم می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار بگیرد و امنیت کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بر رفع مشکلات صاحبان مشاغل خانگی با توجه به بند 16  قانون بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در مشهد برای تامین نیاز زائران، حمایت از کالای ایرانی و ایجاد واحدهای کوچک برای عرضه محصولات مشاغل خانگی  تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی نگاه متولیان به بخش کشاورزی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نسبت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی استان امسال 15 درصد و بیش از میانگین  7 و 9 دهم درصد کشوری بوده است.

رشیدیان با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان رضوی و بهره برداری از چند طرح بزرگ اقتصادی همچون آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق در بخش کالشور تا گناباد افزود: مقدمات طرح برقی شدن قطار مشهد – تهران آغاز شده است  اما اقدامات عملیاتی آن از ابتدای سال آینده از قطعه مشهد تا نیشابور شروع می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: