اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 02 January 2018
فدراسیون جهانی تکواندو، آخرین رنکینگ تکواندوکاران در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد و چهار ورزشکار ایران جایگاه خود را در میان ۱۰ تکواندوکار برتر جهان حفظ کرده اند.

چهار تکواندوکار ایران در میان برترین‌های جهان

به گزارش عصرپرس به نقل از فدراسیون تکواندو؛ پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی تکواندو همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، رده‌بندی المپیکی تکواندوکاران را تا پایان سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که امتیازات این رنکینگ تا پایان دسامبر لحاظ شده است، اما در رنکینگ اعلامی امتیازات مسابقات فینال جایزه بزرگ و جام جهانی ۲۰۱۷ هنوز محاسبه نشده است.

در این رنکینگ امتیازات سال ۲۰۱۴ به طور کل از جدول رده‌بندی حذف (به استثناء ماه دسامبر) و از امتیازات ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۷۵ و ۵۰ درصد کسر شده است. همچنین با اعلام رنکینگ ماه جدید، ۲۵ درصد از امتیاز ماه مشابه سال قبل در سال ۲۰۱۷ کسر خواهد شد.

در آخرین رده بندی در وزن اول المپیکی آرمین هادی‌پور با ۱۸۳/۲۸ امتیاز با دو پله صعود در رده چهارم قرار گرفت و فرزان عاشورزاده هم با ۱۴۸/۳۷ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم با ۱۳۰/۹۰ امتیاز رده نهم این وزن را به خود اختصاص داد. سجاد مردانی نماینده سنگین وزن کشورمان هم با ۲۱۱/۷۷ امتیاز همچنان در رده چهارم قرار دارد.

در گروه بانوان ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۹ پله صعود، رده ۳۸ این وزن را به نام خود ثبت کرده است، کیمیا علیزاده نماینده وزن سوم المپیکی کشورمان که پس از مسابقات قهرمانی جهان به علت آسیب دیدگی در هیچ رویدادی حضور نداشته است با ۷ پله صعود در رده ۳۵ قرار گرفته است.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۶۷+ کیلوگرم با ۵ پله صعود رده ۲۹ را به خود اختصاص داد و اکرم خدابنده در این وزن رده ۳۵ را به نام نام خود ثبت کرده است.

مهدی خدابخشی با آغاز سال جدید میلادی در وزن ۸۰- کیلوگرم حضور خواهد داشت که اوزان جدید در این ماه جمع آوری شده و از ماه فوریه اعمال خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: