اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۶ - 30 December 2017
آيت الله جنتي در جلسه درس اخلاق
دبير شوراي نگهبان در جلسه درس اخلاق گفت: دشمن سيلي خورده از انقلاب اسلامي که هيبتش شکسته و آبرويش رفته است ، قصد انتقام گرفتن از نظام اسلامي ايران را دارد.

دشمنان سيلي خورده از نظام درصدد انتقام هستند

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان آيت الله احمد جنتي در جلسه درس اخلاق افزود: دشمنان انقلاب همچنان در حال تدارک عليه نظام اسلامي هستند و بيکار نيستند و مدام براي ضربه زدن به انقلاب تلاش مي‌کنند. دشمنان انقلاب براي ضربه زدن به نظام هزار فکر براي فرداهاي جمهوري اسلامي يعني براي ده، بيست و حتي پنجاه سال آينده دارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با نکوداشت يوم الله 9 دي با طرح اين پرسش که نسل جوان چه اطلاعاتي درباره اين مناسبت دارد و آيا مي‌داند هفت ، هشت ماه از سال 88 در کشور چه خبر بود و مملکت تا مرز سقوط پيش رفت به خوشحالي و سرمستي آمريکا، رژيم صهيونيستي و دشمنان انقلاب از فتنه 88 اشاره کرد و افزود : آمريکايي‌ها 55 ميليون دلار براي چيزي که اسمش را انقلاب و کودتاي مخملي مي گذارند هزينه کردند و اين غير از بودجه هاي ديگري بود که داده بودند.

آيت الله جنتي اضافه کرد : مقامات رژيم صهيونيستي گفته بودند " همه‌ اميد ما به اين سبزهاست" و کشورهاي غرب که از انقلاب اسلامي سيلي و ضربه خورده بودند از اين اتفاق خوشحال بودند و کار را تمام شده مي دانستند.

وي با تبيين علل شکل گيري فتنه 88 گفت : اين واقعه اتفاقي نبود بلکه مدت‌ها براي اين موضوع کار شده بود چنانچه در سال 78 آن غائله را به پا کردند ، عده‌اي به خيابان‌ها ريختند و خرابکاري هايي کردند تا اينکه مردم با حضورشان در 23 تير آن غائله را پايان دادند.

دبير شوراي نگهبان با اشاره به آسيب ها و مصائب فتنه‌ 88 به کشور تصريح کرد : خدا از سر تقصيرات سران فتنه نگذرد که البته نمي گذرد ، ضربه‌اي که آنان به کشور وارد کردند از زمان جنگ هم بدتر بود زيرا در زمان جنگ کل مردم منسجم و يکپارچه بودند از زنان داخل خانه که لباس مي‌دوختند و غذا مي پختند و به جبهه مي‌فرستادند تا قشرهاي مختلف مردم. دانشگاهي، روحاني، اداري، کشاورز، کاسب بازار، همه و همه بسيج شده بودند ؛ وحدت حاکم بود و همين سبب شد که جنگ به نفع ما تمام شود.

آيت الله جنتي افزود : اما در سال 88 اين ها در داخل شکاف ايجاد کردند و مردم را به جان هم انداختند. در ميان فتنه‌گران، منافق ، بهايي ، سلطنت‌طلب، اراذل و اوباش و بي‌نماز و روزه‌خوار کم نبود چنانکه در ماه مبارک رمضان ، علني روزه خوردند. همه‌ کساني که از اسلام ، انقلاب و ولايت فقيه ناراضي و لطمه ديده بودند در خيابان‌ها جمع شده و مساجد را آتش زدند، شيشه‌ها را شکستند و در و پنجره ها را خرد کردند.

وي اضافه کرد: در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسين (ع) هتک حرمت کردند ، پرچم‌هاي عزاداري را آتش زدند به صف نماز جماعت تعرض کردند و صريحاً شعار «انتخابات بهانه است ، اصل نظام نشانه است» سر دادند . اين ها را بچه‌هاي شش ، هفت ساله تا پيرمرد 80 ساله بايد بفهمند ؛ بايد بدانند که فتنه‌گران چه کارها که نکردند ؛ بايد بدانند که چه خبر بود و خواسته‌ آنان چه بوده است.

آيت الله جنتي ادامه داد : فتنه‌گران نظام و اسلام را هدف قرار داده بودند. آنان هنگامي که با نظام اسلامي درمي افتند قاعدتاً ولايت فقيه را قبول ندارند؛ به اين علت عکس امام را پاره کردند. دشمنان هم از کار آنان شاد شدند و خاطرشان جمع بود که ديگر کار تمام شده است تا اينکه با حضور خودجوش مردم در روز 9 دي 88 غائله‌ فتنه را سرجاي خود نشاندند و به آن پايان دادند و بيانات مقام معظم رهبري هم تير خلاصي بر جان فتنه‌گران بود.

رئيس مجلس خبرگان در توصيف حماسه‌ بزرگ 9 دي گفت: بدون اينکه کار خاص و زيادي براي حضور مردم در 9 دي انجام شده باشد ، جمعيت بسيار زيادي به طور خودجوش در خيابان‌ها راه افتادند در حالي که براي برگزاري چنين راهپيمايي هايي بايد يک ماه جلوتر برنامه‌ريزي و کارها آغاز مي شد و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي صرفا در 6 دي ، روز راهپيمايي را 9 دي اعلام کرد اما با وجود اين فرصت بسيار اندک، مردم مانند لشکري که آماده‌باش است، آماده‌ آماده بودند.

وي افزود : مردم خودشان به صورت خودجوش آمدند و خيابان‌ها را مملو از جمعيت کردند و شعار تنفر و انزجار از فتنه‌گران و سردمداران آنان را سر دادند. بنابراين با حرکت مردمي و با اشاره رهبري، فاتحه‌ فتنه‌گران خوانده شد. اين معجزه ، کار مردم بود.

آيت الله جنتي 9 دي را يوم‌ الله دانست و با تاکيد بر لزوم نکوداشت اين روز اضافه کرد : اگر نکوداشت هر ساله‌ محرم نبود حادثه کربلا هم فراموش مي شد اما مي بينيم که با گذشت قرن‌ها 20 ميليون نفر براي پياده‌روي اربعين به سمت کربلا مي‌روند . همانطور که 22 بهمن زنده نگه داشته مي شود 9 دي نيز بايد زنده نگه داشته شود.

وي با تکريم حضور آگاهانه و مستمر ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف انقلاب تاکيد کرد : بايد در اجتماعات ، سخنراني خطبا ، نماز جمعه و جاهاي ديگر ياد 9 دي زنده نگه داشته شود . صدا و سيما و ديگر رسانه‌ها بايد در اين خصوص فعال باشند و فتنه‌ 88 را تجزيه و تحليل کنند و بگويند که در آن زمان چه خبر بوده و چه روي داده است کسي نبايد درباره مسأله‌ فتنه و مصائبي که سر انقلاب اسلامي آورد شک داشته باشد.

آيت الله جنتي تصريح کرد : برخي فتنه‌گران خودشان را وابسته به ولايت فقيه مطرح مي‌کردند که البته تعدادشان کم بود اما کارشان منافقانه بود. اين مسائل بايد در تاريخ ثبت و ضبط شود . حتما تصاويري از فتنه‌ 88 و تمام رويدادهاي آن سال وجود دارد که بايد به مردم نشان داده شود تا نسل کنوني مطلع شوند . نسل جديد بايد از اين مسائل خبر داشته و مواظب باشند که در چنين دامي نيفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: