اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 27 December 2017
واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت
رییس دفتر ریس جمهور اعلام کرد که تازه ترین گزارش از شاخص های اقتصادی کشور در شش ماهه اول امسال بیانگر رشد شش درصدی اقتصاد کشور است که این علامت خیلی خوب و امیدوارکننده از وضعیت اقتصادی است.

گزارش رشد ۶ درصدی اقتصاد کشور امیدوارکننده است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی روز چهارشنبه و در حاشیه هیات دولت به خبرنگاران گفت که این گزارش از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی در جلسه هیات دولت ارائه شد.

وی همچنین با اشاره به طرح موضوع صندوقهای بازنشستگی در این جلسه هیات دولت، اظهارداشت: رییس جمهور در این جلسه به همه اعضای دولت که مجموعه زیر نظر آنها از جمله بانکها، شستا، بنیاد شهید، وزارت دفاع و دیگر بخشها، به نوعی بنگاه داری و تصدی گری می کنند، دستور دادند که برای واگذاری هر چه سریع تر بنگاههای خود به بخش خصوصی و فروش اموال برنامه ریزی اجرایی کنند.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: دکتر روحانی تاکید کردند که واگذاری ها از یکسو هر چه سریع تر انجام شود تا در سال ۹۷ دیگر همه این بخشها و یا حداقل بیشتر آنها در اختیار بخش خصوصی باشد و از سوی دیگر این واگذاری ها به بخش خصوصی، واقعی باشد نه اینکه اموالی از بخشهای دولتی گرفته شده و به بخش شبه دولتی داده شود.

واعظی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد ضرورت تعیین و معرفی سریعتر استانداران از سوی وزیر کشور بود تا عملا همه استانداران کار جدی شان را برای ۴ سال دولت دوازدهم شروع کنند. رییس جمهور همچنین در رابطه با استان سمنان که استاندار آن امروز معرفی شد، ضمن تاکید بر ادامه برنامه‌های توسعه استان، به ویژه از وزیر نیرو خواستند که درباره مساله تامین آب سمنان برنامه ریزی خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه هنوز برخی از کسانی که سپرده های زیر ۱۰۰ میلیون در موسسات مالی داشتند، نتوانسته اند به مطالباتشان دست یابند، گفت: اگر چنین کسانی هستند به بانکهایی که اسامی آنها برای بازپس دادن مطالبات سپرده گذاران هر کدام از موسسات مالی اعلام شده، مراجعه کنند و ما هم مجدداً پیگیری و تأکید می‌کنیم. تعداد کسانی که در این قضایا مطالبات مالی داشتند، مقداری بیش از ۳ میلیون نفر بود که در حال حاضر مطالبات حدود ۹۸ درصد افرادی که زیر ۲۰۰ میلیون سپرده داشتند، پرداخت شده است.

رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: دستورات لازم برای بازپرداخت مطالبات مردم از این موسسات داده شده است. تا چندی پیش مراجعات زیادی از سوی این افراد به اداره ارتباطات مردمی ریاست جمهوری می شد که در حال حاضر به طور چشمگیری این مراجعات کاهش یافته است.

واعظی درباره سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران و سفر روحانی به جمهوری آذربایجان نیز اظهار داشت که سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در اواسط همین ماه و سفر روحانی به جمهوری آذربایجان نیز اوایل سال آینده انجام خواهد شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: