اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
رئیس کمیسیون عمران مجلس
رئیس کمیسیون عمران مجلس از عدم آمادگی دستگاه های امدادرسان و متولی در این حوزه در زلزله اخیر تهران انتقاد کرد و گفت: تا ۲ هفته آینده دستگاه های مختلف در خصوص آمادگی خود برای مقابله با زلزله باید به مجلس گزارش دهند.
امکان فعال شدن مجدد گسل های تهران وجود داردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت،محمدرضا رضایی کوچی از عدم آمادگی دستگاه های امدادرسان و متولی در این حوزه در زلزله اخیر تهران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه زلزله 5.2 ریشتری تهران نشان داد که مردم آموزش های لازم برای مقابله با زلزله را ندیده و مسئولان و دستگاه های متولی نیز آمادگی لازم را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی جزییات زلزله اخیر تهران با حضور دستگاه های مختلف ذی مدخل در کمیسیون عمران مجلس، افزود: متاسفانه میزان امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با زلزله بسیار کم است و پیش بینی نشده که این باید تقویت شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امکان فعال شدن مجدد گسل های موجود در تهران وجود دارد، تصریح کرد: در همه جای دنیا راهکار مقابله با زلزله پیش بینی شده و مردم و مسئولان آمادگی لازم را دارند اما متاسفانه در کشور ما زلزله اخیر نشان داد که در صورت وقوع چنین حوادثی سردرگمی بیش از حادثه اصلی خسارت به بار می آورد.

مردم آموزش مقابله با زلزله ندیده اند
رضایی با اشاره به اینکه میزان حضور مردم در خیابان ها و مصرف سوخت پس از زلزله بسیار زیاد بوده است، افزود: مواردی از این دست نشان می دهد که دستگاه های مسئول در خصوص آموزش های پس از زلزله خوب عمل نکرده اند زیرا مردم آموزش های لازم در مقابله با زلزله دریافت نکرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های باید بیش از پیش در بحث امداد و نجات فعال باشند، تصریح کرد: زلزله تهران نشان داد که مسئولان مربوطه تاکنون زمین لرزه پایتخت را جدی نگرفته بودند.

بازدید کمیسیون عمران از ستاد مدیریت بحران
این نماینده مردم در مجلس دهم، از گزارش گیری از دستگاه های مختلف در خصوص آمادگی آن ها برای مقابله با زلزله ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: در روزهای آتی بازدیدی از ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی میزان امکانات، تجهیزات و آمادگی این ستاد در قبال زلزله تهران و سایر حوادث احتمالی خواهیم داشت.

رضایی با بیان اینکه یکی از اتفاقات احتمالی پس از زلزله بحث آتش سوزی ناشی از نشت گاز است، افزود: کمیسیون عمران مجلس در نشستی با مسئولان شرکت گاز به این مهم تاکید داشت که شرایط باید به گونه ای باشد که در صورت وقوع زلزله سیستم گاز به صورت هوشمند قطع شود تا از این حادثه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مخازن آب موجود در تهران نیز می توانند نقش سیلاب ایجاد کنند از این رو لازم است در خصوص مهار این نوع آب ها نیز تدابیری اتخاد شود.

بحران های پس از وقوع زلزله بسیار زیاد است
رضایی با اشاره به بررسی تامین برق در زمان وقوع زلزله، افزود: متاسفانه در نشست هایی که با مسئولان شرکت برق برگزار شد مشخص شده که شرکت برق خود درگیر بحران بوده و در صورت درگیر شدن با بحرانی دیگر شرایط آن قابل پیش بینی نخواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم، با بیان اینکه همه دستگاه ها با وجود محدودیت هایی که دارند باید خود را مجهز به تجهیزات لازم برای مقابله به زلزله کنند، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس با گزارش گیری منسجم از دستگاه های مسئول میزان تجهیز آن ها را بررسی می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید زلزله 5.2 دهم ریشتری را مانوری برای زلزله بیشتر بدانیم، گفت: ایجاد استحکام بیشتر در بناها و نوسازی بافت های فرسوده از راهکارهای مقابله با زلزله است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در زلزله اخیر مردم و مسئولان نمره مناسبی برای مقابله با زلزله دریافت نکردند از این رو لازم است آمادگی بیشتری برای مقابله با زمین لرزه ایجاد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: