اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 25 April 2016
ريیس پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد :
حميد رضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ارزش قراردادهای جاری پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٢، با افزایش ٢ برابری همراه بوده است .

رشد 52 درصدی حجم قراردادهای پژوهشگاه صنعت نفت در سال 94

به گزارش خبرنگارعصرپرس، حمیدرضا کاتوزیان در نشست خبری که در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد با بیان مطالب فوق ، افزود: یکی از عمده ‌ترین برنامه‌های پژوهشگاه صنعت نفت پاسخگویی به مسائلی است که در مورد صنعت نفت در این وزارتخانه بر آن تأکید شده است.

وی در ادامه به متقاضی‌ محور بودن فعالیت‌های این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: 95 درصد پروژه‌های پژوهشگاه از سوی متقاضیان این صنعت و از داخل خانواده نفت بوده است و مابقي این پژوهش‌ها از سوی خود این پژوهشکده در راستای نیاز صنعت نفت انجام شده است و در نظر داريم كه  با اجراي این پژوهش‌ها به صنعت نفت و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک کنیم.

کاتوزیان تصریح کرد: در زمینه راهبردهای پژوهشگاه صنعت نفت در آینده یک برنامه استراتژیک تدوين كرده ايم  که هم در صنایع بالادستی، صنایع پایین‌دستی و در نهایت محیط زیستی مورد تأیید قرار گرفته است و خارج از این چهارچوب قابل پذیرش نیست تا بتوانیم بحث اقتصاد مقاومتی و استقلال را بالا ببریم.

وي گفت : توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد و به این منظور، شکل گیری شرکتهای دانش بنیان پژوهشگاه دنبال می شود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد: تغییر کوچکی نیز در ساختار پژوهشگاه انجام گرفته و طی آن بخش ستادی پژوهشگاه کوچکتر شده است و بخش‌های تحقیقاتی را گسترش داده‌ایم همچنین بخش‌های مطالعاتی نیز تقویت شدند اما همچنان از ایده‌آل‌های پژوهشگاه در این راستا فاصله داریم و تلاش می‌کنیم که به وضعيت هدف گذاري شده برسيم .

وی درباره فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت از سال 92 تا پایان 94 گفت: در سال 92 حدود 100 میلیارد تومان قرارداد جاری داشته‌ایم و پروژه‌های جاری 31 عدد بوده است که این تعداد در سال 93 با افزایش 63 درصدی در حجم و مبلغ در قراردادهای جاری مواجه بوده و همچنین تعداد پروژه‌های جاری 100 درصد رشد داشتند و از 31 به 62 رسیده است.

کاتوزیان ادامه داد: قراردادهای جاری در سال 94، 14 درصد رشد داشته و پروژه‌ها از 63 به 94 رسیده است.

وي در ادامه با اشاره به  امضاء تفاهمنامه همكاری با یك شركت آفریقای جنوبی گفت : بر اساس آن قرار است در زمینه فناوری جی.تی.ال (تبدیل گاز به سوخت مایع) همكاری شود.

به گفته وی، بخش دیگر این تفاهمنامه به همكاری در بخش پالایش مربوط می شود و قرار است دو كشور در زمینه پالایش نفت و ساخت واحدهای پالایشی مشاركت كنند و همچنين قرار است آفریقای جنوبی از نفت وارداتی از ایران در پالایشگاه های خود استفاده كند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: