اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
برای شرکت در اجلاس چالش های مقابله با تروریسم
علی لاریجانی در سفر سه روزه خود به پاکستان با برخی از همتایان خود دیدار و گفت و گو می‌کند.

رئیس مجلس وارد اسلام آباد شد

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سيما، علي لاريجاني در بدو ورود در فرودگاه بين المللي «بينظير بوتو» اسلام آباد پايتخت پاکستان، در پاسخ به سوالی درباره اهميت مبارزه با تروريسم از سوي کشورهاي منطقه بدون دخالت کشورهاي فرامنطقه اي گفت: مسئله تروريسم يکي از مهم ترين مسائلي است که در منطقه ما با آن روبرو هستيم و تمامي کشورهاي منطقه درگير اين موضوع هستند.

رئيس شوراي مجلس اسلامي افزود: خوشبختانه در سال هاي اخير يک مبارزه جدي تر عليه تروريسم در منطقه آغاز و در سوريه و عراق ضربه اي جدي به داعش زده شد؛ ولي بايد قبول کرد که مسئله تروريسم يک مسئله پيچيده و گسترده است و کشورهاي منطقه بايد در مقابل آن حساس تر شوند.

وي خاطر نشان کرد: تجربه گذشته نشان مي دهد که کشورهاي بزرگ انگيزه اي جدي براي مبارزه با تروريسم ندارند، بنابراين يک ابتکار اين است که کشورهاي منطقه گردهم آيند و روش هايي براي مبارزه با تروريسم پيدا کنند. اين اقدامي عاقلانه و درست است و اين سنگ بناي آن خواهد بود.

وي درباره محورهاي ديدارهايش با مقامات کشور همسايه شرقي مان هم گفت: يک بعد ديدارها مسائل امنيتي است که بين دو کشور جريان دارد. هر دو کشور علاقمند هستند که فضاي صلح بين دو کشور وجود داشته باشدو بخشي هم روابط اقتصادي بين دو کشور خواهد بود.

وي افزود: ما در ملاقات هاي پيشين خود در مورد اين محورها صحبت کرده ايم الان فرصتي ايجاد شده که گام هاي رو به جلو برداشته شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي کشورمان در صدر هياتي پارلماني دقايقي پيش با استقبال مقامات پاکستاني وارد فرودگاه بين المللي «بي نظير بوتو» اسلام آباد شد.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي براي شرکت در اجلاس «چالش هاي مقابله با تروريسم و نقش همکاري هاي منطقه اي» به پاکستان سفر کرده است.

علي لاريجاني قرار است در سفر سه روزه خود به پاکستان با برخي از همتايان شرکت کننده خود در اين اجلاس هم ديدار و گفت و گو کند.

ملاقات با مقامات عالي رتبه پاکستان هم از ديگر برنامه هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي در کشور همسايه شرقي مان است.

اجلاس «چالش هاي مقابله با تروريسم و نقش همکاري هاي منطقه اي» با ابتکار مجلس ملي پاکستان و حضور روساي مجالس شش کشور ايران، پاکستان، روسيه، افغانستان، چين و ترکيه فردا دراسلام آباد پايتخت پاکستان برگزار مي شود.

«احمد امير آبادي» رئيس گروه دوستي ايران و پاکستان ، «محمد جواد کوليوند» رئيس کميسيون شوراها، اردشيرنوريان ،محمد کاظمي،محمد جعفري و حسين امير عبدالهيان، رئيس مجلس شوراي اسلامي را در اين سفر همراهي مي کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: