اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - 20 December 2017
نوبخت در حاشيه جلسه هيئت دولت
سخنگوی دولت با تاکید بر این که در سال آینده به همه نیازمندان یارانه پرداخت می شود، گفت:شیوه پرداخت یارانه به سمت عدالت و افرادی که نیازمند هستند، تغییر می یابد.

شیوه پرداخت یارانه به سمت عدالت تغییر می‌یابد

به گزارش سرویس اقتصادي عصرپرس، محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در سال آينده دنبال مي شود مشابه آنچه که در طول دولت يازدهم و سال هاي قبل بود مهار تورم و در کنار آن اشتغال، توليد و کاهش فقر مطلق است.

وي گفت: امسال و سال قبل ما از دو مسير موضوع اشتغال و توليد را دنبال کرديم يکي از مسير تسهيلات غير دولتي که عموماً بانکي بود براي واحدهاي توليدي بخش خصوصي پرداخت وام مي شد که اين ارقام را بنده هر هفته براي خبرنگاران گزارش مي دادم.

نوبخت افزود: در سال گذشته 17 هزار و 900 ميليارد تومان تسهيلات به حدود 24 هزار واحد توليدي داديم.

وي گفت: از مسير ديگر 42 هزار ميليارد تومان اعتبارات دولتي را از خزانه به طرح هاي عمراني پرداخت کرديم که آثار آن را در رشد اقتصادي و اشتغال در سال گذشته و در نيمه اول امسال مشاهده کرديم که رشد حدود 6 و نيم درصد تا 7 درصد و همچنين کاهش يک واحد درصدي نرخ بيکاري.

سخنگوي دولت افزود: براي سال آينده در اين بودجه مصمم هستيم که آن 17 هزار و 900 ميليارد تومان را به حدود 75 هزار ميليارد تومان افزايش دهيم که بخش کوچکي از آن در حد 17 هزار ميليارد تومان آن از مسير اصلاح قيمت حامل هاي انرژي بدست مي آيد و بقيه آن از منابع مختلف تأمين مي شود براي ايجاد اشتغال بزرگ.

نوبخت گفت: ما تصميم داريم که ان شاءالله سال آينده سال اشتغال جوانانمان باشد و همان طور که در هدف مهار تورم موفق بوديم ان شاءالله مردم شاهد خواهند بود که ما اين کار را انجام خواهيم داد.

وي با بيان اينکه دولت سياست مهار تورم را دنبال مي کند، افزود: البته عده اي تاکيد داشتند که دولت مي تواند آنقدر به کاهش قيمت عمومي و يک رقمي کردن نرخ تورم تاکيد نکند و نرخ تورم چند درصد بيشتر باشد ولي در ازاي آن رونق بوجود بيايد.

سخنگوي دولت گفت: دولت مقاومت مي کند و الان هم مردم بايد بدانند دولت تحت هيچ شرايطي آماده نيست که کالايي را گران کند و يا اجازه گرانفروشي به کسي بدهد.

مردم به خدمتگزارانشان اعتماد داشته باشند

 سخنگوي دولت گفت: ما در پي تحقق خواسته هايي که مردم دارند هستيم و آن مسئله افزايش اشتغال است که اين اقدام را بايد انجام بدهيم.

محمد باقر نوبخت در حاشيه جلسه هيئت دولت افزود: در کنار افزايش اشتغال ، مقابله با فقر است ، البته در رابطه با اشتغال ، غير اين مسير ما از طريق کمک بخش غيردولتي براي طرحهاي عمراني به جاي 42 هزار ميليارد تومان سال گذشته ، آينده بالغ بر 126 هزار ميليارد تومان براي طرحهاي عمراني خواهيم گذاشت.

محمدباقر نوبخت گفت: براي کاهش فقر هم دولت به هيچ وجه ريالي از منابعي که براي اجراي پرداخت يارانه ها است تصميم ندارد که آن را به خزانه واريز کند.

وي گفت: همچنان تاکيد مي کنم و در هر محفلي باشد اين را اعلام خواهم کرد و مستندات را اعلام مي کنم و سال آينده هم ما همه يارانه هايي که دريافت مي کنيم به جامعه برمي گردانيم.

وي گفت: شکل برگشت يارانه ها به جامعه عوض خواهد شد و مي خواهيم به نيازمندان بدهيم و حتي در رابطه با کاهش فقر مطلق عمل کنيم .

نوبخت گفت: در سال آينده ما به همه کساني که نيازمندند يارانه خواهيم داد و به همه کساني که يارانه مي گيرند اما دريافت يارانه شان کمتر از خط مستمري که الان يارانه پرداخت مي شود ، باز يک يارانه مجدد خواهيم داد و شيوه به سمت عدالت و به سمت افرادي که نيازمند هستند تغيير مي کند.

سخنگوي دولت گفت: مجددا استدعا مي کنم مردم به خدمتگزارانشان اعتماد بکنند ، ما تحت هيچ شرايطي راضي نمي شويم مردم را از خودمان ناراضي کنيم ، ما مي فهميم که شرافت ما ، ما مي فهميم که موفقيت ما و سرمايه اجتماعي ما به رضايت مردم بستگي دارد ومردم به ما اعتماد بکنند در راستاي اينکه براي فرزندانشان بتوانيم شغل ايجاد کنيم ، در کنار کاهش نرخ تورم بتوانيم اين افتخار را داشته باشيم کاهش نرخ بيکاري را داريم اين اقدامات را انجام دهيم.

وي افزود: هيچ اقدامي جز در جهت رفاه حال مردم انجام نمي شود .

سخنگوي دولت با بيان اينکه اين هفته يک موضوعي مطرح شد افزود: من اين متن را که مي بينم هم متعجبم و هم منتظرم که دادستان محترم کل کشور اقدام عملي و اجرايي انجام بدهند چون فرمودند که وقتي ما مي بينيم برخي مقامات ، کساني که بايد دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان و يا فرزندانشان يا کساني که به آنها وابسته هستند، به نحوي سهم دارند آنوقت چطور انتظار داريم که مبارزه به نتيجه برسد.

نوبخت گفت:ما هم همين انتظار را داريم و اين پرسش مطرح مي شود که اين سخن در فضاي مجازي يا در رسانه مطرح نشد، ازجانب دادستان محترم کل کشور مطرح شد که قدرت قضايي دارد ، اين انتظار مي رود به جاي گفتن اين مسئله حتي يک لحظه هم به کسي که خطاکار است و در ارتباط با فعال است امان ندهد دستگيرشان بکنند و اقدامات قضايي در مورد او انجام دهد و به اين ترتيب همه مقامات ومسئولين ، مقامات قوه قضائيه، مقننه ، مجريه همه و همه در مضان اين اتهام قرار مي گيرند.


منبع: صداوسيما

نام:
ایمیل:
* نظر: