اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 20 April 2016
ششمین كنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران صبح چهارشنبه با حضور جمع زیادی از مسئولان كشوری و استانی و كارشناسان حوزه آب در تالار مولوی دانشگاه كردستان آغاز شد.

به گزارش عصرپرس، مدیر مركز پژوهشی علوم و مهندسی آب دانشگاه كردستان در آیین آغاز بكار این همایش گفت: فراخوان این كنفرانس از آبان‌ سال گذشته از طریق پوستر، وب‌سایت، پیامك و ایمیل و حتی در قالب نامه‌هایی در تمام مراكز دانشگاهی، تحقیقاتی و سازمان‌های اجرایی كشور منتشر شد.

پرویز فتحی با اشاره به ارسال 420 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی افزود: پس از داوری آثار 226 مقاله از این تعداد برای ارائه به صورت پوستر و 124 مقاله از این تعداد نیز برای ارائه به صورت سخنرانی در این كنفرانس پذیرفته شد.

دبیر علمی ششمین كنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران اظهار كرد: اكثر مراكز دانشگاهی، تحقیقاتی، سازمان های اجرایی و شركت های مهندسین مشاور درگیر در پروژه های آبی با ارسال مقالاتی در این كنفرانس ملی حضور دارند.

وی به اهداف این كنفرانس ملی نیز اشاره كرد و افزود: جلب توجه مسئولان كشور به اهمیت منابع آب و لزوم توجه به بحران های آب در سال های اخیر و ارائه راهكارهای اساسی و مدیریت بهینه منابع آب در بخش های مختلف مصرف در كشور از جمله اهداف این كنفرانس است.

فتحی ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان در حوزه های مختلف مهندسی آب و ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف مهندسی آب را از دیگر اهداف این كنفرانس ملی ذكر كرد.

مدیر مركز پژوهشی علوم و مهندسی آب دانشگاه كردستان در ادامه اظهار كرد: مقالات برتر ارائه شده به این كنفرانس ملی، در نشریه علمی پژوهشی تحقیقات منابع آب ایران چاپ خواهد شد.

به گفته وی برای داوری مقالات ارسالی به این كنفرانس ملی از اعضای هیات علمی مراكز دانشگاهی و تحقیقاتی سراسر كشور استفاده شده است.

ششمین كنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران به همت دانشگاه كردستان و انجمن علوم و مهندسی آب ایران و همكاری وزارت نیرو، وزارت جهاد كشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شركت آب منطقه‌ای استان های كردستان و كرمانشاه، یكم تا سوم اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه كردستان در جریان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: