اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 17 December 2017
وزير نيرو در جشنواره پژوهش و فناوري وزارت نيرو
وزیر نیرو گفت: ما در دوره جدید در هر دو بخش صنعت آب و برق نیازمند ارتباط معناداری میان فعالیت‌های وزارت نیرو با بخش‌های پژوهشی و دانشگاهی کشور هستیم.

ارتباط صنعت با پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از اولویت‌های وزارت نیرو است

به گزارش خبرنگاراقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (یکشنبه) در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار داشت: وزارت نیرو از وزارتخانه‌های مهم کشور است که حامل دو نقش و وظیفه اساسی در صنعت آب و برق است، بالطبع به همین خاطر از نقش بسیار حیاتی و تعیین کننده در ایجاد آرامش برای مردم برخوردار است.

وی افزود: شریط اقلیمی نسبتاً پایدار ما در سال‌های گذشته باعث شد تا چندان به مساله مدیریت تقاضا و مصرف توجه کافی نداشته باشیم اما امروز الزامات زیست محیطی و اقلیمی دیگر به ما اجازه نمی‌دهد که بی برنامه از این منابع تجدیدناپذیر آب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مسأله مدیریت تقاضا از اهم مسأئل مورد توجه در دوره جدید است که امیدواریم بتوانیم با همکاری پژوهشگران و محققین این حوزه به بهترین نحو این امر خطیر را انجام دهیم.

وزیرنیرو گفت: به طور کلی وزارت نیرو در قبال مجموعه چالش‌های طبیعی کشور دو فرصت غنی پیش رو دارد که استفاده درست و به موقع از آن‌ها می‌تواند نجات‌بخش ما در برابر چالش‌های پیش رو باشد.

وی ادامه داد: از جمله این فرصت‌ها، مسأله زمان به عنوان یک مقوله تجدیدناپذیر است، باید توجه داشت که عدم توجه کافی به این مقوله باعث خواهد شد تا در صورت فراهم بودن سایر امکانات باز هم، ما با چالش روبرو باشیم، چون ممکن است در صورت عدم استفاده درست، این مقوله مهم و بهنگام را از دست بدهیم که در این صورت تمام تلاش‌ها و امکانات بسیج شده عبث خواهد ماند.

وی تصریح کرد: از جمله فرصت‌های دیگر می‌توان به مقوله منابع انسانی غنی در کشور اشاره کرد. تجربه بنده در 10 سال گذشته در فضای بین المللی نشان می‌دهد که سرمایه انسانی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین به مراتب غنی تر است.

اردکانیان تأکید کرد: تأکید اصلی وزارت نیرو در دوره جدید بدون‌شک استفاده بهینه از منابع انسانی در جهت اجرای دقیق برنامه‌ها خواهد بود،که در برنامه تدوینی نیز با عنوان مدیریت منابع انسانی و توسعه پژوهشی و فناوری انسانی به مجلس شورای اسلامی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در دوره جدید در هر دو بخش صنعت آب و برق نیازمند ارتباط معناداری میان فعالیت‌های وزارت نیرو با بخش‌های پژوهشی و دانشگاهی کشور هستیم.

وی گفت: در این دوره به دنبال تدوین مدلی نو برای همکاری منسجم و تنگاتنگ وزارت نیرو با مجموعه‌های علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهیم بود؛ به گونه‌ای که بتوان از مجموعه‌ها و امکانات وزارت نیرو به عنوان بستری برای رشد خلاقیت و فناوری و دانش در کشور استفاده کرد.

وزیر نیرو در پایان گفت: بحث مدیریت تقاضا نیازمند باز شدن درهای پژوهش و فناوری بر بسیاری از پروژه‌های صنعت آب و برق کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: