اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد
رئیس کل بیمه مرکزی: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان خسارت در زلزله کرمانشاه پرداخت شده است.
پرداخت ۲۵ میلیارد تومان خسارت در زلزله کرمانشاه
به گزارش عصرپرس، عبدالناصر همتی با بیان اینکه در زلزله اخیر کرمانشاه 130 میلیارد تومان خسارت صنعت بیمه برآورد شده است، گفت: امیدواریم بقیه خسارت هم به سرعت پرداخته شود. وی افزود: در 8 سال گذشته پوشش حوادث فاجعه آمیز نداشتیم اما بعد از برجام با مذاکره فشرده با بیمه های خارجی به توافقاتی رسیدیم و امسال برای اولین بار درصد قابل توجهی از ریسک های فاجعه آمیز را به آنها واگذار کردیم.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه در8 ماه امسال 20درصد رشد داشته است ، افزود: خوشبختانه شاهد رشد پرداخت خسارت متعادل با حق بیمه هستیم. همتی گفت : درصدد اجرای ماده 18 قانون اصلاح بیمه شخص ثالث هستیم که براساس ان نرخ بیمه بر محوریت راننده و نحوه رانندگی وی خواهد بود. رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : فلسفه وجودی کسب و کار بیمه گری هم قبول ریسک از بیمه گذاران و تجمیع و توزیع آن است.

خیلی از مدیران صنعت بیمه باید دودهه پیش بازنشسته می شدند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نیروهای جوان وباانگیزه درصنعت بیمه هستند اما کسانیکه با ذهن 50 سال پیش فکرمی کنند در صنعت بیمه تصمیم گیری می کنند. محمد رضا پورابراهیمی افزود: بجز بیمه شخص ثالث که اجباری است صنعت بیمه کدام ابزار جدید رابه اقتصاد ایران عرضه کرده است وی گفت: صنعت بیمه در رکود و رخوت بسر می برد وباید از حضور نیروهای جوان باانگیزه وموثر خود استفاده بهینه کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای تصویب قانونی که براساس آن همه منازل مسکونی کشور بیمه می شوند گفت: شرط تصویب درصحن علنی مجلس موافقت دولت است که این هفته درمجلس بررسی خواهد شد. وی افزود: با تصویب این قانون برای اولین بار یک اتفاق بزرگ درصنعت بیمه درکشور رخ خواهد داد.

پورابراهیمی از تلاش برای حذف مالیات برارزش افزوده در صنعت بیمه درمجلس خبرداد وافزود : آماده‌ایم در کمیسیون اقتصادی مجلس مجموع جمع بندی مدیران صنعت بیمه را استماع کنیم و اگر حذف آنرا به نفع صنعت بیمه تشخیص دادند آنرا درکمیسیون تصویب کنیم تا بعد درصحن علنی مطرح شود.

صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: