اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 03 December 2017
امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی در نشست خبری اعلام کرد
فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش از آغاز اجرای رزمایش بزرگ درمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق شرق و جنوب شرق کشور از فردا خبر داد.

رزمایش بزرگ درمانی ارتش در شرق و جنوب شرق کشور از فردا

به گزارش عصرپرس، امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی در نشست خبری گفت: این رزمایش از صبح فردا با همه توان تخصصی و فوق تخصصی در قالب خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی در خراسان جنوبی، ایرانشهر، خاش، پسابندر، کهیر، چابهار، کنارک و سواحل مکران برگزار می شود.

وی افزود: این فعالیت ها شامل ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی، جراحی، داخلی، عفونی، زنان و زایمان، پرستاری و پیراپزشکی، رادیولوژی و خدمات فوق تخصصی است.

امیر سرتیپ رجبی پیش بینی کرد: بالغ بر 300 تا 400 هزار نفر از هموطنانمان در روستاها و شهرهای شرق و جنوب شرق کشور از فردا تحت پوشش خدمات درمانی، امدادی و بهداشتی ارتش تا روز جمعه پایان این رزمایش، قرار گیرند.

وی گفت: بیمارانی که به ادامه فعالیت های درمانی نیاز داشته باشند نیز به بیمارستان های ثابت ارتش برای درمان تکمیلی منتقل می شوند.

امیر سرتیپ رجبی افزود: پنج سامانه بیمارستان صحرایی ارتش با بیش از 10سامانه سیار در این رزمایش بزرگ درمانی به ارائه خدمت به مردم محروم مناطق مذکور می پردازند.

وی گفت: این فعالیت ها در قالب نیروهای هوایی، زمینی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارائه می شود.

امیر سرتیپ رجبی همچنین افزود: گرچه بصورت رسمی این رزمایش از فردا آغاز می شود اما با توجه به استقرار اکیپ های درمانی ارتش در مناطق ذکر شده امروز نیز بیش از 700 نفر از هموطنانمان ویزیت رایگان شدند.

وی گفت: ارائه خدمات بهداشتی بصورت آموزش های گروهی در منازل و مدارس و بصورت انفرادی در اولویت کاری ما قرار دارد.

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش به فعالیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمان، امداد و بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز بخشی از سامانه های بیمارستان صحرایی ارتش در این مناطق همچنان حضور دارند و به هموطنان زلزله زده خدمات ارائه می کنند.

 

منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: