اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 16 April 2016
وزیر امور خارجه گفت:در پایان دیدارهای امروز ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چهار بیانیه مشترک صادر می شود که شامل محورهای همکاری ایران و اتحادیه اروپا، همکاری هسته ای و غیرنظامی ایران و این اتحادیه، همکاری در زمینه انرژی و همکاریهای علمی و پژوهشی است.

به گزارش عصرپرس به نقل ازشانا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما اطمینان داریم منافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا در اجرای برجام است. ما با اتحادیه اروپا برای برداشتن موانع و اجرای کامل برجام همکاری خواهیم کرد.

وی به همکاریهای پیش بینی شده در برجام اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری در زمینه های هسته ای غیرنظامی در دیدار امروز کمیسیونر انرژی و دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح خواهد شد، همچنین در زمینه های اقتصادی و مالی و کمک اتحادیه اروپا به عضویت  ایران در سازمان تجارت جهانی بحث خواهد شد.

وزیر امور خارجه از دیگر محورهای گفتگو با موگرینی را آماده سازی و انجام اقدامات لازم اداری در ایران برای باز شدن دفتر اتحادیه اروپا در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ما همچنان در موضوعات منطقه ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مسائل انسان دوستانه، موضوع آوارگان و پناهندگان بحث و تبادل نظر می کنیم.

ظریف خاطرنشان کرد: مواد مخدر، تروریسم و حقوق بشر از جمله موضوعاتی هستند که در آینده گفتگو های اساسی در باره آنها با اتحادیه اروپا خواهیم داشت.

وی در ادامه از صدور چهار بیانیه مشترک میان  ایران و اتحادیه اروپا خبر داد و اظهار داشت: یک بیانیه مشترک در خصوص محورهای همکاری ما و اتحادیه اروپا خواهد بود و بیانیه دیگر درباره همکاریهای هسته ای غیرنظامی ایران و اتحادیه اروپاست.

وی همکاری در حوزه های انرژی و همچنین همکاریهای علمی و پژوهشی را محور دو بیانیه دیگر ایران و اتحادیه اروپا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز شروع جدیدی در ارتباطات میان ایران و اتحادیه اروپا ست و امیدواریم نتیجه همکاریها برای مردم ایران و مردم اتحادیه اروپا و منافع مشترک و پیشرفت باشد و به صلح و امنیت بین المللی کمک کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: