اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 15 April 2016
عسگري :
از آنجا که ایجاد محیط امن برای کار از وظایف اصلی هر سازمان است: حفظ و صیانت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی شرکت ، یکی از موضوعات مهم مورد توجه در بخش HSE است .

معاون مالي و پشتيباني شرکت آب و فاضلاب منطقه  2 تهران با بيان مطالب فوق گفت : برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و کرامت انسانی از طریق نگاهی سیستماتیک ، سه ماموریت را برای تعالی و موفقیت سازمان در رسیدن به چشم انداز خود در سرلوحه کار قرار داده است .

وي در ادامه با اشاره به ایجاد مشارکت و آگاهی بخشی به کارکنان در مورد بهداشت فردی ، اجتماعی ، ایمنی و محیط زیست گفت : این شرکت با استقرار ساختارهای مدیریت زیست محیطی براساس استاندارد ISO 14001 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای براساس استاندارد OHSAS 18001 از سال 91 اقدامات مناسبی را برای بهبود عملکرد خود در این زمینه از طریق بالا بردن مشارکت و آگاهی کارکنان به انجام رسانیده است که از جمله این اقدامات مي توان به :

* اهداف استراتژیک

ارتقای سطح کیفی مدیریت و نظارت بر عملکرد شرکا و تامین کنندگان

* اهم اقدامات و برنامه های اجرا شده

- کنترل فنی پروژه

- به کارگیری ناظری در پروژه های اجرایی

- تشویق پیمانکاران و تامین کنندگان اصلی به استقرار سیستم های مدیریتی

* دستاوردها

 -ارتقای توان مشاوران در کنترل عملکرد پیمانکاران

- ارتقای سطح پیمانکاران ، تامین کنندگان و مشاوران برای ارائه خدمات  اشاره كرد.

عسگري در ادامه رویکردها ، اقدامات و بهبودهای صورت گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت و محیط زیست در این شرکت را به شرح زير اعلام كرد:

1-  در حوزه ایمنی :

شناسایی و ارزیابی خطرات ، برگزاری دوره های آموزشی ، برگزاری مانور ، مدیریت ایمنی پیمانکاران ، مدیریت حوادث ، اخذ تاییدیه و گواهی ایمنی تجهیزات عملیاتی ، مدیریت ریسک ، ارزیابی کنترل عملیات و آموزش اصول بهداشتی ایمنی .

2 - در حوزه بهداشت صنعتی :

انجام آزمایش های دوره ای کارکنان ، اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی ، استقرار پزشک مقیم و پیگیری وضعیت سامت کارکنان ، شناسایی و ارزیابی ریسک های شغلی ، مدیریت و کاهش ریسک ، ارائه خدمات مشاوره روان پزشکی و مدیریت استرس ، ارزیابی کنترل عملیات ، نظارت بر HSE پیمانکاران و آموزش اصول بهداشتی شغلی .

3- در حوزه محیط زیست :  

شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی ، اجرای اقداماتی برای کاهش پیامدهای زیست محیطی ، استقرار سیستم مدیریت انرژی ، مدیریت ضایعات و پسماند و ارزیابی کنترل عملیات .

لازم به ذکر است بهبودهای صورت گرفته ناشی از رویکردها و اقدامات فوق به ترتیب به شرح ذیل است :

1 - کاهش خطرات و آسیب های وارد بر کارکنان و بهبود شرایط کاری

2 - ارتقای سلامت کارکنان ، ایجاد محیط های امن کاری ، کاهش بیماری های واگیردار ، کاهش استرس و بهبود شرایط روانی

3 - کاهش مصرف انرژی ، کاهش پیامدهای زیست محیطی ، کاهش میزان انتشار آلاینده های محیط زیست

4 - مشارکت کارکنان و ذینفعان ( تامین کنندگان کالاها و خدمات و ... ) و ارتقای سطح کیفی رعایت الزامات ایمنی از طریق تشکیل جلسات همفکری و هم اندیشی و کمیته های تخصصی به شرح ذیل است :

الف - فرصت مشارکت :

-کمیته و کارگرئه های اجتماعی

ب - عنوان مشارکت / دامنه فعالیت

- انجام نظارت های میدانی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات HSE در هنگام انجام امور

- ارزیابی کنترل عملیات HSE

- نظارت اثربخش روی پیمانکاران اجرایی در نواحی

پ - شایستگی و توانمندی های مورد نیاز

- برگزاری 14 نفر ساعت جلسه تیمی برای توجیه و همسوسازی اهداف بین اعضای کارگروه

4-  مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی  :

به منظور افزایش رضایت شغلی کارکنان و اولویت داشتن مسائل ایمنی و بهداشت حرفه ای و همچنین در راستای دستیابی به هدف توسعه پایدار و انجام مسئولیت های اجتماعی سازمان در حفاظت از منابع زیست محیطی ، شناسایی ، ارزیابی و کنترل ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی براساس الزامات سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان صورت پذیرفته است . گستره اجرای این رویکرد شامل شناسایی ، ارزیابی و کنترل تمامی ریسک های موجود در تمامی پروژه های شرکت است که در نهایت منجر به کاهش یا حذف پیامدهای نامناسب بر محیط زیست و سلامت و ایمنی پرسنل شده است .

نام:
ایمیل:
* نظر: