اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 28 November 2017
رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي
رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي از ارائه آموزش هاي الكترونيكي و آنلاين براي دانش آموزان مناطق زلزله زده خبر داد.

ارائه آموزش هاي الكترونيكي براي دانش آموزان مناطق زلزله زده

به گزارش عصرپرس، مجتبي زيني وند در نشست خبري با اصحاب رسانه با موضوع مدارس غيردولتي، عملياتي كردن سند تحول بنيادين را مهمترين برنامه در آموزش و پرورش دانست و اظهاركرد: مدرسه بستر تحقق اهداف تعليم و تربيت است و بايد بتواند زمينه رشد همه جانبه دانش آموزان را در زمينه هاي مختلف فراهم كند .

وي افزود: تقويت، توسعه و ارتقاي كيفيت آموزشي مدارس غيردولتي از طريق شفاف سازي، از سياست‌هاي سازمان مدارس و مراكز غيردولتي ومشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش است .

زيني وند تنها مرجع صدور مجوز تاسيس مرکزپیش دبستانی را آموزش و پرورش دانست و تصريح كرد: هر سازمان ونهادي كه بخواهد به پيش دبستاني  ها مجوز دهد تخلف كرده است ،بنابراين هيچ سازمان و نهادي ديگر حق اعطاي مجوز به پيش دبستاني ندارد .

وي ادامه داد: با توجه به اهميت تربيت در دوران پيش دبستاني، همه مراجع ذيصلاح بر صدور مجوز پيش دبستاني توسط آموزش و پرورش تاكيد كردند.

رئيس سازمان مراكز و مدارس غيردولتي و مشاركت هاي مردمي از برخورد با برخي مدارس غيردولتي متخلف خبرداد و خاطر نشان كرد: برخي مدارس غيردولتي در شهرتهران الگوهاي شهريه را رعايت نكردند و باعث بدبيني مردم به همه مدارس غيردولتي شده اند كه اين موضوع را از طريق اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران پيگيري كرده ايم .

وي ادامه داد: سامانه‌هاي الكترونيكي مختلف را در سازمان مدارس غيردولتي راه اندازي كرديم تا بتوانيم عملكرد اين مدارس را در زمينه‌هاي مختلف مورد ارزيابي قرار دهيم و طي آن كيفيت آموزش، رتبه مدارس درمنطقه ، استان و كشور، وضعيت مالي، فرآيند يادگيري، جايگاه فعاليت‌هاي پرورشي و تربيتي، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

زيني وند ازاجراي دستورالعمل ارزيابي و نظارت برعملكرد مدارس غيردولتي خبردادواظهاركرد: نظارت برعملكرد مدارس و مراكز غيردولتي، ميزان تطبيق عملكرد آنها با اهداف تعيين شده را مشخص مي كند .

وي ارزيابي هارا شامل درون داد، فرآيندي و برون داد بر شمرد و تصريح كرد: اولين سطح از ارزشيابی ها مدارس و مراكز غيردولتي، خود ارزيابي است كه توسط مدير مدرسه انجام مي شود در مراحل بعد، مدرسه در سطح منطقه، استان و ملي رتبه عملكرديش تعيين مي شود .

رئیس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي، استفاده از سيستم هاي نرم افزاري الكترونيكي را يك ضرورت اجتناب ناپذير خواند و خاطر نشان كرد: با هدف چالاك سازي سازمان، تا كنون سامانه هايي نظير؛ سامانه دستور العمل نظارت، سامانه شوراي نظارت، سامانه متمركزمالي و سامانه سنام كه شامل كليه داده ها مربوط به اطلاعات افراد، مدارس غيردولتي خريد خدمات و پرداخت حقوق است، راه اندازي شده است .

وي، جذب دانش آموزان بازمانده ازتحصيل وتوانمند سازي مدارس آموزش از راه دور، را 2 راهبرد سازمان مدارس غيردولتي درخصوص مراكز آموزش از راه دور بر شمرد و اظهاركرد: محتواهاي آموزشي در45 لوح فشرده تدوين و با قابليت نصب در سيستم‌هاي مختلف به مدارس آموزش از راه دور ارسال شده است .

زيني وندگفت: در پي حادثه زلزله دركرمانشاه تا كنون 4 كلاس الكترونيكي به صورت آنلاين در شهرستان سر پل ذهاب راه اندازي كرده ايم و 3 كلاس نيز از امروز فعاليت خود را آغاز مي كنند.

وي از رشد قارچ گونه آمار مدارس هيئت امنايي درسال‌هاي اخير انتقاد و عنوان كرد: متاسفانه كيفيت آموزشي در اين‌گونه مدارس كاهش يافته است و اهداف اوليه اين مدارس محقق نشده است، بنابراين شهريه‌هاي دريافتي در مدارس هيئت امنايي بايد صرف برنامه هاي فوق برنامه شود كه در برخي مدارس اين موضوع رعايت نشده است .            

نام:
ایمیل:
* نظر: