به گزارش عصرپرس، مجتبي زيني وند در نشست خبري با اصحاب رسانه با موضوع مدارس غيردولتي، عملياتي كردن سند تحول بنيادين را مهمترين برنامه در آموزش و پرورش دانست و اظهاركرد: مدرسه بستر تحقق اهداف تعليم و تربيت است و بايد بتواند زمينه رشد همه جانبه دانش آموزان را در زمينه هاي مختلف فراهم كند .
وي افزود: تقويت،
توسعه و ارتقاي كيفيت آموزشي مدارس غيردولتي از طريق شفاف سازي، از سياستهاي سازمان
مدارس و مراكز غيردولتي ومشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش است .
زيني وند تنها
مرجع صدور مجوز تاسيس مرکزپیش دبستانی را آموزش و پرورش دانست و تصريح كرد: هر سازمان
ونهادي كه بخواهد به پيش دبستاني ها مجوز دهد
تخلف كرده است ،بنابراين هيچ سازمان و نهادي ديگر حق اعطاي مجوز به پيش دبستاني ندارد .
وي ادامه داد:
با توجه به اهميت تربيت در دوران پيش دبستاني، همه مراجع ذيصلاح بر صدور مجوز پيش دبستاني
توسط آموزش و پرورش تاكيد كردند.
رئيس سازمان مراكز
و مدارس غيردولتي و مشاركت هاي مردمي از برخورد با برخي مدارس غيردولتي متخلف خبرداد
و خاطر نشان كرد: برخي مدارس غيردولتي در شهرتهران الگوهاي شهريه را رعايت نكردند و
باعث بدبيني مردم به همه مدارس غيردولتي شده اند كه اين موضوع را از طريق اداره كل
آموزش و پرورش شهر تهران پيگيري كرده ايم .
وي ادامه داد:
سامانههاي الكترونيكي مختلف را در سازمان مدارس غيردولتي راه اندازي كرديم تا بتوانيم
عملكرد اين مدارس را در زمينههاي مختلف مورد ارزيابي قرار دهيم و طي آن كيفيت آموزش،
رتبه مدارس درمنطقه ، استان و كشور، وضعيت مالي، فرآيند يادگيري، جايگاه فعاليتهاي
پرورشي و تربيتي، مورد ارزيابي قرار ميگيرد.
زيني وند ازاجراي
دستورالعمل ارزيابي و نظارت برعملكرد مدارس غيردولتي خبردادواظهاركرد: نظارت برعملكرد
مدارس و مراكز غيردولتي، ميزان تطبيق عملكرد آنها با اهداف تعيين شده را مشخص مي كند .
وي ارزيابي هارا
شامل درون داد، فرآيندي و برون داد بر شمرد و تصريح كرد: اولين سطح از ارزشيابی ها
مدارس و مراكز غيردولتي، خود ارزيابي است كه توسط مدير مدرسه انجام مي شود در مراحل
بعد، مدرسه در سطح منطقه، استان و ملي رتبه عملكرديش تعيين مي شود .
رئیس سازمان مدارس
و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي، استفاده از سيستم هاي نرم افزاري الكترونيكي
را يك ضرورت اجتناب ناپذير خواند و خاطر نشان كرد: با هدف چالاك سازي سازمان، تا كنون
سامانه هايي نظير؛ سامانه دستور العمل نظارت، سامانه شوراي نظارت، سامانه متمركزمالي
و سامانه سنام كه شامل كليه داده ها مربوط به اطلاعات افراد، مدارس غيردولتي خريد خدمات
و پرداخت حقوق است، راه اندازي شده است .
وي، جذب دانش آموزان
بازمانده ازتحصيل وتوانمند سازي مدارس آموزش از راه دور، را 2 راهبرد سازمان مدارس
غيردولتي درخصوص مراكز آموزش از راه دور بر شمرد و اظهاركرد: محتواهاي آموزشي در45
لوح فشرده تدوين و با قابليت نصب در سيستمهاي مختلف به مدارس آموزش از راه دور ارسال
شده است
.
زيني وندگفت: در
پي حادثه زلزله دركرمانشاه تا كنون 4 كلاس الكترونيكي به صورت آنلاين در شهرستان سر
پل ذهاب راه اندازي كرده ايم و 3 كلاس نيز از امروز فعاليت خود را آغاز مي كنند.
وي از رشد قارچ
گونه آمار مدارس هيئت امنايي درسالهاي اخير انتقاد و عنوان كرد: متاسفانه كيفيت آموزشي
در اينگونه مدارس كاهش يافته است و اهداف اوليه اين مدارس محقق نشده است، بنابراين
شهريههاي دريافتي در مدارس هيئت امنايي بايد صرف برنامه هاي فوق برنامه شود كه در
برخي مدارس اين موضوع رعايت نشده است .