اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 13 April 2016
» برق
وزير نيرو در ملاقات با نخست وزير ارمنستان مطرح کرد:
ظرفيت‌هاي بسيار گسترده‌اي براي همکاري بين دو کشور ارمنستان و ايران وجود دارد و در زمان تحريم‌ها عليه ايران، شرکت‌هاي ايراني تلاش کردند تا قابليت‌هاي خود را به نحو مطلوب افزايش دهند.

به ‌گزارش عصرپرس به نقل ازپايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، مهندس حميد چيت‌چيان در ملاقات با هوویک آبراهامیان نخست وزير ارمنستان، با بيان اين مطلب گفت: هم‌اکنون صنعت برق ایران یک صنعت قدرتمند است و تمام ظرفيت‌های برق ایران توسط متخصصان ايراني در داخل طراحي و ساخته می‌شود.

وي افزود: ظرفيت‌هاي بسيار گسترده‌اي براي همکاري بين دو کشور ارمنستان و ايران وجود دارد و در زمان تحريم‌ها عليه ايران، شرکت‌هاي ايراني تلاش کردند تا قابليت‌هاي خود را به نحو مطلوب افزايش دهند، بطوريکه در 10 سال گذشته بطور متوسط سالانه سه هزار مگاوات به ظرفيت برق کشورمان اضافه شده است.

چيت‌چيان در خصوص نيروگاه برق‌آبي مگري گفت: شرکت‌هاي توانمند ايراني مي‌توانند اين کار را به‌خوبي انجام دهند و اين شرکت‌ها مورد حمايت دولت ايران هستند.

وزیر نیرو در مورد پروژه آگارا با بيان اينکه مشکل خاصي در اين زمينه وجود ندارد، گفت: اين پروژه انجام خواهد شد و سعي مي‌کنيم تا ابتداي سال ميلادي  2017 آن را اجرايي کنيم تا ساکنين منطقه از اجرايي شدن پروژه استفاده کنند و در کميسيون بعدي نيز شاهد پيشرفت‌هاي بيشتري باشيم.

وزير نيرو حضور شرکت‌هاي ايراني در احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير و فتوولتائيک گفت: تلاش مي‌کنيم در مناقصه پايان سال میلادی که در ارمنستان برگزار خواهد شد، شرکت‌هاي ايراني حضور بيشتري داشته باشند.

هوویک آبراهامیان نخست وزير ارمنستان در این دیدار گفت: در دو سال اخير روابط بين دو کشور ارمنستان و ايران قويتر شده و فعاليت مفيد کميسيون‌ها در کشور ضامن اين ادعا است.

وي خطاب به وزير نيروي کشورمان ادامه داد: با شناختي که از شما و وزير انرژي ارمنستان دارم، مطمئن هستم روابط دو کشور از سطح تشريفاتي بالاتر خواهد بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: